Video Primele imagini cu asfaltarea podului hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

A început asfaltarea podului hobanat din orașul Galați. Construcția face parte din Drumul de Centură, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din regiune.

Se asfaltează podul hobanat FOTO: CJ Galați

Se toarnă covorul asfaltic pe podul hobanat. Continuăm lucrările”, a transmis Costel Fotea, președintele CJ Galați, într-un clip video, în care se observă live modul în care se desfășoară operațiunea. 

Podul Hobanat este cea mai complexă construcţie realizată de la Revoluţie din Galați. Pentru construirea celor două rampe ale podului hobanat s-au utilizat peste 35.000 de metri cubi de material, având în vedere că ele au aproape șase metri înălțime în zona de conectare cu podul.

Construcţia va avea înălţimea de 62 de metri şi lungimea de 500 de metri. Podul hobanat va avea o lungime de aproximativ 500 de metri liniari şi este prevăzut cu patru benzi de circulaţie. La final, podul va fi luminat ambiental, pentru a fi pus în valoare.

„Va avea patru benzi şi va fluidiza foarte mult traficul în zonă, deoarece conducătorii auto nu vor mai fi forţaţi să intre prin oraş pentru a-şi continua drumul pe Centura Galaţiului”, a subliniat Costel Fotea.

Podul hobanat face parte din Drumul de Centură Galați, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani. Investiţia prevede modernizarea a 10,45 km de drum și piste pentru biciclişti, cu o lungime totală de 6,5 km. Vor fi realizate, de asemenea, cinci sensuri giratorii.

La finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc, respectiv, două benzi de circulație pe tronsonul cuprins între strada Alexandru Măcelaru și strada Basarabiei. 

Podul hobanat de la Siret: face parte din Drumul Expres Brăila-Galați

Un alt pod hobanat în construcție este cel peste râul Siret, care va face parte din Drumul Expres Galați-Brăila. Podul hobanat va avea 307 metri liniari, cu o deschidere centrală de 130 de metri și două secundare de câte 80 metri.

Proiectul cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml).

Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are cinci instalații de foraj mobilizate, urmând ca în perioada următoare să mărească numărul acestora cu încă două.

Mai multe pentru tine:
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Gestul superb făcut de Regele Charles pentru Kate Middleton, nora lui preferată! A fost un moment emoționant
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Numerologia anului 2026 indică un an deosebit. Datele-cheie ale anului și predicțiile după ziua de naștere
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea