Podul vechi de aproape un secol peste care şoferii trec făcând rugăciuni. Nici nu mai poate fi reabilitat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul de la Vârful Câmpului FOTO Cosmin Zamfirache

Dezastrul de la Luţca s-ar putea repeta şi la graniţa dintre judeţele Botoşani şi Suceava. Şoferii circulă, cu frica-n sân, pe pod vechi de aproape un secol. Autorităţile recunosc că este nevoie de un pod nou.

La începutul lunii iunie, în localitatea Luţca, judeţul Neamţ, un pod de peste 200 de metri se prăbuşea în timp ce era tranzitat de două autovehicule. Podul avea peste cinci decenii şi era proaspăt reabilitat. La peste 100 de kilometri distanţă de Luţca, la graniţa judeţelor Botoşani şi Suceava, acelaşi scenariu, cu posibile urmări tragice, s-ar putea repeta oricând. Un pod vechi de 90 de ani este tranzitat zilnic de sute de autovechicule şi chiar autorităţile recunosc că nici nu mai poate fi reabilitat, fiind nevoie de o construcţie nouă.

O structură ruginită, firavă şi periculoasă

Podul face legătura între localităţile Vârful Câmpului (judeţul Botoşani) şi Zvorâştea (judeţul Suceava), fiind cea mai scurtă variantă rutieră peste Siret. Evitând acest pod, şoferii ar fi nevoiţi să înconjoare peste 70 de kilometri. Structura a fost realizată în 1933 şi este acoperită cu piatră cubică şi întărită cu structuri metalice, pe laterale, având o lungime de 200 de metri. De peste 30 de ani acest pod a început să devină problematic, fiind foarte uzat, cu găuri în carosabil şi structura metalică foarte ruginită. 

Soluţia CNADR

Reprezentanţii CNADR spun că podul a fost doar peticit din când în când şi că, de fapt, soluţia ar fi o construcţie nouă. „Expertul tehnic a recomandat, ca soluţie de intervenţie, construcţia unui pod nou care să respecte toate cerinţele tehnice în vigoare”, arată reprezentanţii CNAIR. 

Pe acest pod se poate circula doar cu 30 de kilometri la oră şi exclusiv maşinile sub 7.5 tone. Accesul pietonilor a fost interzis tocmai fiindcă podul nu mai prezintă nicio siguranţă. Construcţia unui pod nou, peste Siret, între cele două judeţe, a început acum 30 de ani, dar lucrările s-au oprit, rămânând doar şase piloni în apă. Şi acum se caută surse de finanţare pentru realizarea construcţiei. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Nenorocirea de la Neamţ se poate întâmpla în orice moment în Prahova. Un pod de cale ferată stă să cadă peste DN1

Podul rutier prăbuşit în Neamţ. DNA intră pe fir. Procurorii încep urmărirea penală in rem, în legătură cu presupuse fapte de corupţie

Mai multe pentru tine:
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice