Prima locomotivă hibrid românească, în serviciu la granița de vest a țării. Poate tracta trenuri lungi de 600 de metri

0
Publicat:

Prima locomotivă românească hibrid, construită 100% în România, funcționează la Curtici, în județul Arad, la terminalul intermodal Trade Trans. Este capabilă să tracteze trenuri lungi de 600 de metri.

Locomotiva se află la Arad FOTO CJA

Anunțul a fost făcut, luni, 16 octombrie 2023, de președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.

Terminalul de la Curtici (aproape de granița cu Ungaria, la 17 kilometri de reședința de județ Arad) s-a extins recent cu o parcare pentru camioane de mare tonaj.

Operatorul Trade Trans a achiziționat și o locomotivă hibrid, electrică, pentru a răspunde standardelor europene de reducere a poluării, care are un consum redus și aduce importante economii, în contextul creșterii prețurilor la combustibilii fosili.

Noua achiziție este o realizare 100% românească, prin colaborarea a două firme, una din Constanța, cealaltă din Craiova, fiind prima locomotivă hibrid construită în țara noastră.

Locomotiva tractează trenurile din terminalul intermodal în stația Curtici, cât și în zona de frontieră. Această locomotivă este capabilă să tracteze trenuri lungi de 600 de metri, care au o masă de 2000 de tone. 

Primele locomotive diesel-electrice

Data de 13 august 1959 reprezintă un punct de referință în istoria feroviară românească. La această dată își făceau apariția pe meleaguri românești primele două locomotive Diesel electrice seria 060-DA-001 și 002. Acestea au fost construite de către un consorțiu elvețian alcătuit din firmele Sulzer- Winterhur (constructorul motorului diesel), BBC- Baden (constructorul părții electrice) și SLM-Winterhur (constructorul părții mecanice, care a efectuat și montajul general).

În cele din urmă au fost 6 locomotive 060-DA construite integral în Elveția și livrate pentru CFR.

Astfel, primele 6 locomotive, numerotate de la 060-DA-001 la 060-DA-006, au fost clădite în halele firmei elvețiene Schweizerische Lokomotiv und Maschinenfabrik, din orașul Winterhur.

Anul 1960 a consemnat transferul de tehnologie la industria românească. Astfel, la doar un an după ce și-au făcut apariția în peisajul feroviar românesc, Electroputere Craiova a asamblat 10 locomotive tip DA, folosind echipamentele furnizate de cele 3 firme elvețiene. 

Mai multe pentru tine:
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
28 octombrie: Se naște Julia Roberts, una dintre cele ma iubite actrițe de la Hollywood
Cu ce trebuie să dai pe perdele, ca să miroasă ca în camerele de lux ale hotelurilor de 7 stele. Trucul pe care nimeni nu ți-l spune
Mirabela Grădinaru, criticată de stiliști pentru că ar fi confundat Sfințirea Catedralei cu o… înmormântare: „Nu apari cu doliu pe cap! Nu ești la funeraliile Reginei Elisabeta!” Ce au spus despre Gigi Becali
Îngrijorător. Un sfert dintre adolescenții români sunt prinși în capcana fumatului sau jocurilor de noroc. Psiholog: „Prevenția nu începe când deja sunt dependenți”
Locul magic pe care puțini turiști au șansa să-l viziteze. Ce spun doi români care au ajuns aici: „De departe, locul nostru preferat”
„Repertoriul movilelor de pământ din județul Timiș” - o parte uitată a istoriei Banatului
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Cine este regele care avea cel mai bizar fetiș în dormitor. Nu ”ierta” nicio parteneră
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian