Un lanț de supermarketuri renunță la casele self-service: „Ne place să vorbim cu oamenii”

0
Publicat:

Lanțul de supermarket-uri Booths din Anglia renunță la majoritatea caselor de marcat self-service din magazinele sale, ca răspuns la cererea clienților. Doar două dintre magazinele companiei vor păstra casele de marcat unde clienții își scanează singuri produsele.

Compania spune că renunță la inteligența artificală pentru cea umană Foto shutterstock

Compania, care are funcționează în nordul Angliei, a declarat că această politică a fost determinată de cererile clienților.

Booths este considerat primul supermarket din Marea Britanie care renunță la casele de marcat self-service, tot mai comune în ultimii ani.

"Credem că angajații care servesc clienții oferă o experiență mai bună și, prin urmare, am luat decizia de a elimina casele de marcat self-service din majoritatea magazinelor noastre", a anunțat compania, potrivit BBC.

"Clienții noștri ne-au spus de-a lungul timpului că mașinile de auto-scanare pe care le avem în magazinele noastre pot fi lente, pot fi nesigure, sunt evident impersonale. Avem destul de multe produse vrac - fructe, legume și produse de panificație - și de îndată ce te duci la o casă de marcat self-service cu acestea, trebuie să obții o verificare vizuală a lor, iar unii clienți nu știu să distingă un măr de altul, de exemplu", a declarat Nigel Murray, directorul general al Booths.

"Există tot felul de probleme și apoi, în clipa în care pui o sticlă de alcool în coș, cineva trebuie să vină să verifice că ai vârsta potrivită", a continuat el.

Casele de marcat self-service a fost inventată de David R Humble, inspirat de statul într-o coadă lungă la casa de marcat a unui magazin de alimente în sudul Floridei, în 1984.

Casele de marcat au devenit populare în anii 1990 iar până în 2013, existau peste 200.000 în magazine în întreaga lume care le dețineau, iar numărul lor a ajuns la 325.000 până în 2021.

Cu toate acestea, cumpărătorii nu au o părere foarte rea despre aceste case de marcat. O petiție care îndeamnă Tesco să "oprească înlocuirea oamenilor cu mașini", a obținut doar 250.000 de semnături. Pat McCarthy, care a inițiat petiția, a declarat pentru BBC că dorește mai mulți casieri la casele de marcat, deoarece "nu poți vorbi cu o mașină".

Alți clienți însă, precum Steph Helliwell, în vârstă de 79 de ani, din Ilkley, spun că casele de marcat self-service sunt o opțiune bună.

"În general, sunt o idee bună, pentru că poți fi mult mai rapid cu lucrurile, dacă este o coadă mare", a spus ea Helliwell.

Mai multe pentru tine:
Cel mai emoționant moment din semifinalele Vocea României 2025. Tânăra care i-a făcut să plângă pe Horia Brenciu și Theo Rose: „Ești un test pentru noi”
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
A plecat din Kenya în căutarea unui trai mai bun în România, însă salariul l-a dezamăgit. Iată în ce țară vrea acum să se mute acum
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor