YouTube are succes pe „ecranul secundar“, aproape jumătate din trafic vine de pe smartphone sau tabletă
0Dacă se mai îndoia cineva de influenţa dispozitivelor mobile, ultimele cifre YouTube vin să le confirme dominaţia. În doi ani, serviciul de la Google a ajuns să-şi mărească de aproape şapte ori baza de utilizatori care accesează platforma prin intermediul dispozitivelor mobile.
În 2011, 6% din utilizatorii de YouTube foloseau platforma prin intermediul unui dispozitiv mobil. În 2012, cota s-a dus la 25%, iar acum, în 2013, ajunge la 40%, notează TechCrunch. Asta arată cât de important e mediul mobil pentru tot felul de servicii, în special cele destinate divertismentului. Totuşi, şi Google a mizat mult pe aceste platforme, introducând tot felul de funcţii noi în aplicaţii.
În concurenţă directă cu Facebook, Google pierde puţin. Reţeaua socială informa în trimestrul al doilea că 78% din utilizatorii săi, din cei circa 1,15 miliarde la acea dată, o accesează de pe un dispozitiv mobil. Totuşi, Facebook nu face diferenţa între cei „numai de pe mobil“ şi cei „de pe mobil şi PC“.
Fostul director de produs al YouTube s-a lăudat pe Twitter, cu ocazia acestor date pentru serviciu, că pariul pe dispozitivele mobile a meritat. Echipa dedicată dezvoltării site-ului pentru telefoane mobile a fost creată în 2007, o vreme în care prea puţină lume se concentra pe mobilitate. Astfel, YouTube a ajuns pe iPhone, când acesta a fost lansat în 2007, şi de atunci este într-o creştere continuă.
Cu ocazia evenimentului YouTube Music Day din România, Dan Bulucea, country manager Google România, a spus că în două ore se încarcă atât de mult conţinut pe YouTube, încât un om ar avea nevoie de un an şi jumătate pentru a-l vedea pe tot. „Şi pe Facebook se urmăresc zilnic videoclipuri echivalente ca durată cu 500 de ani“, a mai spus el.
Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.
Află mai multe despre YouTube şi Google:
Horia Ciurdar, românul care schimbă YouTube