Noile setări de confidenţialitate de pe Facebook contravin legislaţiei UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook nu a clarificat implicaţiile noilor setări de confidenţialitate FOTO 2space.net

Noile reguli stabilite de Facebook stârnesc îngrijorarea că reţeaua de socializare distribuie datele confidenţiale ale utilizatorilor reţelelor afiliate, inclusiv companiilor de publicitate. Comisia Europeană a solicitat clarificarea schimbărilor nou introduse.

Gary Davis, membru al Comisiei „European Data Protection” a cerut clarificări urgente din partea Facebook cu privire la schimbările introduse în setările de confidenţialitate, pentru a se asigura că sunt conforme cu legislaţia europeană şi cea irlandeză în vigoare. „Dacă schimbările făcute necesită consimţământul utilizatorilor Uniunii Europene, vom solicita ca Facebook să facă acest lucru”, a declarat Gary Davis pentru „Irish Times”.

Răspunsul la solicitare a fost trimis electronic. „Pe măsură ce compania noastră se dezvoltă, achiziţionăm companii care devin legal parte integrantă a organizaţiei. Aceste companii operează uneori ca filiale. Dorim să clarificăm faptul că vom împărtăşi informaţiile cu companiile afiliate şi viceversa, pentru a ne îmbunătăţi astfel serviciile, atât pe ale noastre, cât şi pe ale acestora”, a scris purtătorul de cuvânt Facebook, Andrew Noyes.

Opţiunile anterioare, pentru utilizatorii europeni

Utilizatorii europeni ar trebui să aibă la dispoziţie opţiunea de a accepta sau nu ca datele lor să fie oferite altori companii, chiar şi cele afiliate, cum este Instagram. Facebook a cumpărat această companie în luna aprilie cu un miliard de dolari.

„Ne aşteptăm ca Facebook să revină la opţiunile anterioare de confidenţialitate”, a spus Gary Davis, citat de rt.com.

Primele critici aduse noilor schimbări în regulile de confidenţialitate s-au referit la eliminarea opţiunii prin care utilizatorii puteau să voteze noile setări propuse. Modul în care Facebook foloseşte şi distribuie datele confidenţiale este prioritară din perspectiva legislaţiei europene, însă.

În acelaşi timp, în S.U.A., Facebook a primit plângeri pentru că pune la dispoziţia companiilor de publicitate date personale fără consimţământul explicit al utilizatorilor, fapt care contravine convenţiei cu Comisia Federală de Comerţ (Federal Trade Commission – FTC).

Centrul pentru Democraţie Digitală

Directorul Centrului pentru Democraţie Digitală („Center for Digital Democracy”), Jeff Chester, a declarat că modul de utilizare a datelor personale de către Facebook este neclar pentru utilizatori. Organizaţia se va alătura Centrului de Informare pentru Confidenţialitatea Electronică („Electronic Privacy Information Center”) pentru a înainta o plângere în legătură cu schimbările introduse de Facebook.

„Facebook nu spune totul utilizatorilor în legătură cu implicaţiile schimbărilor şi cum se vor concretiza”, a spus Jeff Chester.

După ce compania a fost acuzată că dezinformează utilizatorii în legătură cu setările de confidenţialitate în 2009, când a schimbat regulile, Facebook a ajuns la un acord cu FTC abia în luna august.

Ţările nordice iau măsuri drastice

Organizaţiile de consumatori din ţările Nordice s-au sesizat la schimbări şi intenţionează să aducă reprezentanţii Facebook în sala de judecată, dacă reclamele nesolicitate vor continua să apară în fluxul de informaţii al utilizatorilor, informează pcworld.com.

Dacă se dovedeşte că Facebook permite companiilor de publicitate să trimită mesaje direct în fluxul de ştiri al utilizatorilor, reţeaua socială încalcă Directiva europeană de confidenţialitate şi comunicare electronică.

Mesajele electronice cu scopul direct de promovare pot fi trimise doar cu acordul anterior al utilizatorilor europeni abonaţi, conform acestei directive. Plasarea reclamelor în fluxul primit pe Facebook poate fi considerată publicitate nesolicitată, conform autorităţilor norvegiene.

Reţeaua socială este somată să efectueze o nouă schimbare a regulilor de confidenţialitate a utilizatorilor. Singurul răspuns oferit de reprezentanţii Facebook cu referire la un proces iminent este că dialogul cu părţile interesate din toată Europa este continuu, cu privire la toate produsele şi serviciile furnizate.

Publicitatea nesolicitată şi distribuirea datelor confidenţiale urmează să fie reglementate în scurt timp, Facebook urmând să se conformeze legislaţiei europene.

Mai multe pentru tine:
Cine sunt, de fapt, Dragoș și Gheorghe Vîlcu, despre care se spune că finanțează din umbră Recorder și Hotnews
Adio, nuntă regală! Prințul s-a despărțit de iubita pe care tocmai i-o prezentase Prințului Albert de Monaco
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Ce nu știai despre Raluca Moroșanu, judecătoarea care a înfruntat-o pe șefa Curții de Apel București, Liana Nicoleta Arsenie
Top 10 brazi artificiali de Crăciun 2025 cu cele mai bune recenzii și extrareducere de până la 40% pe eMAG. Alege bradul perfect și profită de discounturi
Cadouri de Crăciun pentru bărbați care aduc zâmbete: cele mai haioase pijamale și pulovere, sub 100 de lei, care fac sărbătorile memorabile
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Crăciun 2025: Cele mai bune jucării educative pentru copii – Cadouri care dezvoltă imaginația, inteligența și curiozitatea lor. Investește în viitor
Trei zodii își schimbă radical viața începând cu 1 ianuarie 2026. Vor avea parte de iubire și noroc din abundență
Cadouri de Crăciun 2025 pentru ea – White Luxury Gifts: eleganță, stil, statement și surprize premium sub 100 €
Povestea fabuloasă a fabricii de pantofi construită de un om care abia știa să scrie. Le-a încălțat pe Sophia Loren și Elena Ceaușescu, iar mai târziu pe vedetele autohtone