Aplicaţia pentru care ai stat la coadă va fi închisă, deoarece toţi ceilalţi au copiat-o

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mailbox era incredibil de utilă, dar apoi şi celelalte au devenit aşa.

Mailbox a fost cea mai „sexi“, cool, magică aplicaţie de mail, iar acum este un proiect eşuat. Cum a crescut şi decăzut aplicaţia care ne-a făcut să ne placă mailul.

Într-un început friguros de februarie 2013, Mailbox era prezentată publicului. Era doar pentru iPhone şi aveai acces în aplicaţie doar cu invitaţie sau după ce stăteai la o coadă virtuală. „Motivul pentru care nu i-am dat drumul complet este că nu ştim ce nu ştim. Până şi cele mai avansate servicii dau de probleme când îşi măresc orizontul si noi vrem să ne maximizăm şansa de a susţine serviciul“, explica în urmă cu doi ani Gentry Underwood, fondatorul startup-ului Orchestra (creatorul Mailbox).

Chiar dacă se stătea la coadă, câteva publicaţii au avut acces atunci. „Mailbox este ceva special. Este bine desenată, executată precis şi are funcţii foarte evidente şi satisfăcătoare“, scria The Next Web. „Mailbox este o revelaţie simplă, decisivă şi logică în design, dar îi lipsesc câteva funcţii din Gmail“, nota The Verge.

Ei bine, a fost atât de bună, încât Dropbox a cumpărat-o cu 100 de milioane de dolari. Acum, Dropbox a decis să închidă serviciul împreună cu Carousel, aplicaţia de gestiune a fotografiilor din Dropbox, după cum scrie Wired. Realitatea e că Dropbox nu poate concura în spaţiul acesta al serviciilor de mail sau al aplicaţiilor de gestiune.

Gmail şi Outlook sunt mult mai bune, copiind de la Mailbox, Inbox este la următorul nivel, iar Mail din iOS a preluat aptitudini de la acelaşi Mailbox. Aceste swipe right şi swipe left erau inovatoare în 2013, dar acum au fost integrate în alte aplicaţii, în sisteme de operare (ex.: în iOS poţi administra notificările prin swipe). Mai mult, Dropbox este evaluată la circa 10 miliarde de dolari, dar se concentrează pe alte servicii.

Din stocare în cloud, cum a fost strategia iniţială, vrea acum să dezvolte Paper, un serviciu de colaborare similar Google Drive, OneDrive sau Quip ori Slack. Altfel, cazul Mailbox este încă o dovadă că nu contează cine aduce primul o funcţionalitate, ci cât de bine o poate transforma în profit. Google, Microsoft, Apple şi alte companii şi-au permis să copieze şi adapteze noutăţile Mailbox, în timp ce această aplicaţie era gratuită şi deloc justificată, dacă şi cele clasice făceau acelaşi lucru.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Mai multe pentru tine:
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Charlotte, steaua Crăciunului regal. Superba prințesă de 10 ani a fost în centrul atenției la Sandringham
Mesajul de Crăciun al lui Dragoș Dolănescu pentru fratele lui și Maria Ciobanu: „Tata ar fi fericit în Cer dacă...” Cum petrece în Costa Rica: „Nu vor lipsi sărmăluțele”
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
De ce a plecat, de fapt, Theo Rose de la Vocea României: „Anul ăsta, show-ul se oprește pentru mine”
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători