„Femeia de azi se îmbracă îngrozitor pentru că urmează moda”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fondatoarea brandului Biba, extrem de popular în anii '60, spune că interesul excesiv pe care femeile de azi îl au asupra hainelor le face, în mod paradoxal, să se îmbrace complet neinspirat. Asta şi pentru că brandurile celebre vând piese aproape identice, lipsind orice urmă de creativitate.

Barbara Hulanicki (77 de ani) este consultant de stil în prezent, după o carieră în care se poate mândri cu lansarea de tendinţe şi stiluri, în special în anii curentului hippie. Fondatoarea Biba este responsabilă pentru popularitatea fustelor mini şi a imprimeurilor psihedelice. Aceeaşi Barbara Hulanicki a angajat-o pe Twiggy, un icon al vremii, drept imagine a brandului care şi astăzi se numără printre preferinţele vedetelor precum Jennifer Lopez.

Dar în ciuda influenţei pe care Barbara a avut-o asupra modei, se pare că femeia modernă nu a înţeles nimic. „Oamenii sunt prea concentraţi pe ce este la modă. Femeile au o garderobă atât de plicticoasă zilele acestea tocmai pentru că urmează tendinţele cu sfinţenie. Ele trebuie, trebuie să fie la modă, parcă şi-au impus asta. Dar, de cele mai multe ori, stilul este o combinaţie care vine în mod natural, fără să fie nimic forţat sau impus”, a spus Hulanicki, pentru dailymail.co.uk.

Fondatoarea brandului Biba a primit titlul de Cavaler, anul trecut, pentru serviciile sale în industria modei. Fiind încă activă în domeniu, Hulanicki spune că este mult mai greu să te îmbraci interesant astăzi tocmai pentru că, deşi numeroase, brandurile high street oferă aceleaşi variante, piese vestimentare aproape identice.
„Este foarte dificil să te hotărăşti ce să porţi astăzi. De aceea, eu port mereu negru”, a adăugat amuzată Barbara Hulanicki.

Biba a început ca o firmă de haine care se trimiteau prin poştă, în 1963, şi a devenit, în zece ani, o afacere care ocupa un magazin de şapte etaje.

Mick Jagger şi David Bowie obişnuiau să-şi facă veacul în magazin, iar Anna Wintour, cea care urma să devină redactorul-şef „Vogue” a lucrat pentru Biba când avea 15 ani.
Brandul a avut parte de o re-lansare, în 2010, în frunte cu modelul Daisy Lowe, într-un shooting inspirat de anii '60.

La lansarea cărţii sale, „Seamless”, într-o librărie din sud-estul Londrei, Barbara Hulanicki a încheiat cu concluzia principală. „Femeile din America se îmbracă cel mai prost. Sunt îngrozitoare, poartă toate acelaşi lucru”, a spus ea.
 

Mai multe pentru tine:
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Numerologia anului 2026 indică un an deosebit. Datele-cheie ale anului și predicțiile după ziua de naștere
Zi tristă la Casa Regală română! Fiicele Regelui Mihai s-au reunit în lacrimi și durere
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie