Volkswagen ar putea lansa un brand low-cost pentru piaţa chineză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorul din Wolfsburg ia serios în considerare lansarea unui brand low-cost pentru piaţa chineză, acolo unde vânzările acestui segment înregistrează anual peste 3 milioane de autovehicule.

Fenomenul low-cost promovat în Europa de Renault prin intermediul mărcii naţionale, Dacia, continuă să se extindă la nivel mondial, o mare parte din pieţele auto aflate în plină ascensiune fiind ocupată de automobile de buget.

Astfel, criza economică a determinat producătorii auto să se concentreze pe acoperirea într-un procent cât mai mare a pieţelor din China, India şi America de Sud. Date fiind veniturile medii din aceste regiuni, segmentul de piaţă cel mai tentant este în continuare deţinut de constructorii de automobile ieftine.

Oficialii Volkswagen au remarcat potenţialul acestor pieţe şi nu vor să rateze şansa de a descoperi încă o mină de aur în industria auto. Astfel, discutiile legate de acest subiect sunt în stadii avansate în Wolfsburg, responsabilul cu dezvoltarea în cadrul companiei, Ulrich Hackenberg, confirmând intenţia producătorului german de a lansa un brand concurent cu Dacia şi Datsun-ul reînviat de Nissan cu acelaşi scop.

Conform germanului, citat de Automotive News, automobilele vor fi construite în cadrul unui parteneriat deja stabil dintre Volkswagen şi un constructor chinez. Preţul cerut pentru modelele noului brand va oscila între 5.000 şi 10.000 euro. Maşinile nou produse vor fi disponibile în trei versiuni de caroserie : berlină compactă, station wagon şi minivan.

CEO-ul concernului Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat în cadrul unui eveniment desfăşurat în Detroit cu ocazia Salonului Auto că un anunţ legat de o viitoare maşină low-cost pentru pieţele emergente va fi făcut pe parcursul acestui an.

Hackenberg a declarat că momentan proiectul brandului low-cost se află în plin proces de documentare, urmând ca finalizarea studiilor să aducă o decizie legată de numele acestuia. Oficialii mărcii germane încă nu au luat o hotărâre cu privire la denumirea automobilelor şi tind să prefere alegerea unui nou nume pentru brand, pentru a nu lovi imaginea Volkswagen.

Viitoarele automobile low-cost vor beneficia de componente ieşite de pe linia de producţie a firmei din Wolfsburg, sau de componente aflate la finalul ciclului de viaţă, pentru a păstra o valoare decentă a preţului maxim.

Şansele ca automobilele de buget produse de Volkswagen să ajungă în Europa sunt destul de mici, nemţii temându-se de o canibalizare intre mărcile conernului.

Mai multe pentru tine:
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
De ce se adaugă o lingură de mălai în compoziția sarmalelor. Un truc folosit de bucătăresele din Moldova
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Lenjerii de Crăciun care aduc magia sărbătorilor în dormitor – Stoc limitat! Alege cadouri cozy și festive pentru întreaga familie
Obiceiul adorabil de la Palatul Regal britanic, în ajun de Crăciun. Cum se împarte fericirea între prinți și prințese
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța