Dacia Sandero va beneficia de motorizare full hybrid. Când va apărea nouă generație a modelului Spring
0Vicepreședintele executiv pentru planificare produse al grupului Renault, Guido Haak, a anunțat că Dacia Sandero, cel mai vândut model Dacia, va primi motor full-hybrid.
Oficialul Renault a explicat că investițiile grupului în propulsia hibridă reprezintă un mare avantaj în acest moment, în fața competitorilor din Europa și din alte regiuni ale lumii, cererea pentru acest motor fiind mult mai mare decât cea pentru PHEV (vehicul electric hibrid reîncărcabil).
„Categoric, Sandero va avea motor hibrid”, a declarat Guido Haak, pentru Profit.ro.
Întrebat care dintre motoarele full-hybrid sau plug-in hybrid are șanse mai mare să supraviețuiască în anii următori, Guido Haak a susținut: „Avantajul PHEV va dispărea dacă schimbarea sistemului de omologare va face acest tip de motor mai puțin atractiv, însă Renault Group oferă ambele tipuri de motoare pentru clienții săi, în acest moment. În viitor, lucrurile s-ar putea schimba”.
Pentru Sandero există unele informații legate de introducerea motorului hibrid și la actuala generație, dar nu există o confirmare oficială în acest moment.
Guido Haak, care este vicepreședinte executiv al Renault Group din 2022, a confirmat pentru sursa citată că din 2026 va apărea și noua generație a modelului Spring, o mașină care în prezent este în plin proces de dezvoltare.
Reprezentanții Renault susțin că viitorul model electric al Dacia, care ar putea să nu se mai numească Spring, va reuși performanța de a fi dezvoltat în numai 16 luni, în cadrul programului Leap 100, care presupune în mod normal dezvoltarea în 100 de săptămâni (21 de luni).
TEST DRIVE Dacia Spring
Recent, echipa „Adevărul” a realizat un test drive cu modelul Dacia Spring. Modelul este disponibil acum cu o baterie a cărei capacitate utilă este de 26,8 kWh, iar la un consum mediu declarat de 13,2 KWh/100 km rulați vorbim de o autonomie teoretică de 228 de kilometri. Sunt disponibile două motoare, unul de 45 CP și un al doilea de 65 CP, cel care a făcut subiectul acestui test. Mașina poate fi încărcată la AC cu până la 7,4 kW – în acest caz, ai nevoie de aproape 5 ore pentru o încărcare completă. La o priză domestică ai nevoie de 13 ore și jumătate pentru o încărcare completă. La stații CC poate trage cu maximum 30 kW, de la 0 la 80% având nevoie de 56 de minute.
Și s-a stabilit că, urban, Spring este o mică bijuterie, extrem de sprintenă când vine vorba de reprize și fără surprize care să-ți alerteze instinctele de conservare, pentru că vitezele de rulare sunt reduse. Când rulezi extraurban la viteze mai ridicate, spre exemplu 90 km/h, deja simți puțină relativitate când vine vorba de ținuta de drum, dacă ai parte și de un vânt lateral, nu vei avea un dialog care include amabilități cu acesta.