Polonezii lucrează la un tren care se deplasează cu o viteză de până la 550 km/h

0
Publicat:

Compania poloneză Nevomo cercetează un tren maglev care se deplasează cu până la 35 % mai repede decât trenurile ICE actuale.

FOTO: Facebook Nevomo

Multe căi ferate din Germania au nevoie de renovare și, prin urmare, nu permit decât o fracțiune din viteza dorită. În Germania, trenurile pot circula cu o viteză maximă de 350 km/h pe liniile de mare viteză, însă situația căilor ferate obligă la viteze mult mai mici, scrie focus.de.

Cu conceptul lor de vehicul feroviar plutitor, start-up-ul Nevomo din Polonia arată ce se poate obține din rețeaua feroviară existentă. Pentru că prototipul dezvoltat circulă pe vechea infrastructură și se presupune că poate atinge viteze de până la 550 km/h.

Mai întâi Hyperloop, apoi Magrail

Conceptul polilor se numește Magrail, compus din Mag net și Rail way. După cum sugerează și numele, este o combinație între calea ferată clasică și un tren maglev. În timp ce calea ferată circulă pe șine, un maglev plutește pe un ghidaj și nu atinge pământul. Electromagneții care îi dau numele ridică vehiculul, îl accelerează și îl frânează.

Astfel, se elimină frecarea dintre șină și roată, ceea ce crește semnificativ eficiența și permite viteze mai mari. În același timp, trenurile maglev accelerează mai repede și, prin urmare, își pot menține vitezele ridicate pentru mai mult timp. Cu toate acestea, este nevoie de o infrastructură specială pentru aceste vehicule, ceea ce face ca utilizarea lor să fie costisitoare și să necesite mult timp.

Nevomo abordează această problemă. Inițial, compania cerceta un Hyperloop, adică un tunel în vid cu un sistem feroviar inclus, după modelul Tesla. Dar a devenit rapid clar că construirea unui nou sistem de infrastructură ar depăși costurile. Astfel, compania s-a concentrat asupra integrării componentelor magnetice în rețeaua feroviară existentă. Rezultatul - Magrail - se bucură deja de succes în cadrul testelor inițiale. Un vehicul de testare plutește pe pista de testare din Polonia. Acesta se ridică automat în timpul mersului și, până în prezent, atinge o viteză de 135 de kilometri pe oră.

Pistele existente trebuie să fie modernizate

Dar vehiculele Nevomo nu pot circula pur și simplu pe vechile șine, relatează revista online heise.de. Sistemele de ghidare electromagnetică trebuie să fie montate pe părțile laterale ale șinelor și în centru între șine. Acestea mențin vehiculele pe șine și creează o undă magnetică pe care vehiculele plutesc.

Cu toate acestea, această modernizare este mult mai ieftină decât construirea unui nou sistem de transport. Nevomo vorbește de 5 milioane de euro pe kilometru de cale ferată . Această investiție nu este cu siguranță nejustificată, mai ales având în vedere frecvența germană necesară. Dar, în cursul extinderii electromagnetice a căilor ferate, ar trebui înlocuită în același timp și tehnologia de semnalizare dărăpănată.

Mai multe pentru tine:
Descoperire fantastică. Organul care produce aproape toată serotonina din corp. Nu e creierul. Din cauza asta ne îmbolnăvim de anxietate și depresie
eMAG MultiDeals 2025: Ghid complet pentru extra reduceri de până la 20% și cele mai populare 11 produse de cumpărat
Sărbători fără balonare, indigestie sau reflux: Top remedii naturale și cel mai puternic antioxidant românesc care-ți dau energie și digestie perfecte
Nu rata cele mai dulci cadouri pentru copii de Moș Nicolae și Crăciun 2025 – Pachete festive, reduceri eMAG și surprize sub 50 de lei
ElectroWeekend eMAG: Top 15 produse cele mai populare și testate de clienți, cu cele mai mari reduceri. Pune-ți electro oferta sub brad!
Top of the Top Hervis Sport 2025/2026: Oferte iarnă, produse Top Seller și reduceri 20% de neratat
Crima pasională din Ploiești. Viața medicului Roxana Călin după ce a ucis-o pe soția amantului. S-a recăsătorit cu un bărbat din domeniul juridic și călătorește de la Monaco în toată lumea
Numerologia anului 2026 indică un an deosebit. Datele-cheie ale anului și predicțiile după ziua de naștere
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Zi tristă la Casa Regală română! Fiicele Regelui Mihai s-au reunit în lacrimi și durere
Nu trimite cadouri de sărbători înainte să vezi aceste șosete de Crăciun – modelele cele mai cool, oferte și idei care vor aduce zâmbete în familie