Ford înregistrează pierderi uriașe, de circa 6 miliarde de dolari, pe segmentul mașinilor electrice

0
Publicat:

Producătorul auto Ford a anunțat pierderi uriașe de 6 miliarde de dolari pe segmentul mașinilor electrice, în perioada 2021 - 2023, dar estimează că va ieși pe profit în 2026.

Ford estimează pierderi uriașe pe segmentul mașinilor electrice Foto Unsplash

Ford Motor Co (F.N) se așteaptă ca unitatea sa de afaceri pentru vehicule electrice să piardă 3 miliarde de dolari în acest an, dar speră că va atinge o marjă înainte de impozitare de 8% până la sfârșitul anului 2026, a spus compania, potrivit Reuters.

Pierderea proiectată a fost dezvăluită înaintea unui briefing pentru investitori și analiști, pentru a discuta detaliile despre noul format de raportare financiară al producătorului auto.

Începând cu rezultatele trimestrului I, care vor fi anunțate pe 2 mai, Ford va începe raportarea pe unități de afaceri pentru Model e (vehicule electrice), Blue (vehicule cu ardere) și Pro (vehicule comerciale și servicii), a informat compania.

Pierderi de 6 miliarde de dolari în trei ani

Ford estimează că pierderea cumulată de trei ani a modelului e din 2021-2023 este de 6 miliarde de dolari, inclusiv o pierdere pro-forma anul trecut de 2,1 miliarde de dolari, dar se așteaptă ca unitatea să fie profitabilă înainte de impozitare înainte de sfârșitul anului 2026.

Directorul financiar John Lawler a spus că Ford nu va mai evidenția rezultatele financiare pe regiune, ci doar pe unități de afaceri, pentru că „așa conducem compania acum”.

El a spus că Ford va oferi date privind vânzările trimestriale și anuale și cota de piață pentru primele cinci piețe globale ale companiei, dar nu va mai raporta pe regiune.

Anul trecut, Ford a avut o pierdere înainte de impozitare de 600 de milioane de dolari în China, a avut pragul de echilibru în Europa și a înregistrat un profit modest de 400 de milioane de dolari în America de Sud, majoritatea câștigurilor sale înainte de dobânzi și impozite - 9,2 miliarde de dolari - provenind din America de Nord.

Pe segmentul vehiculelor comerciale, profitul așteptat este de 6 miliarde de dolari

Compania se așteaptă ca afacerea cu vehicule comerciale Ford Pro să aproape dubleze profitul înainte de impozitare în acest an, la 6 miliarde de dolari, în timp ce afacerea tradițională Ford Blue ar trebui să înregistreze o creștere modestă la 7 miliarde de dolari.

Lawler a reafirmat ținta companiei de o marjă EBIT ajustată de 10% până la sfârșitul anului 2026.

El a spus că producătorul auto va avea capacitatea globală de a construi 600.000 de vehicule electrice până la sfârșitul lui 2023 și 2 milioane până la sfârșitul lui 2026 - „și intenționăm să folosim pe deplin această capacitate”.

Mai multe pentru tine:
Cadouri de Crăciun pentru copii: 25 de hanorace și pulovere festive – de la modele la reducere sub 100 de lei, la cadouri unicat și personalizate
Crăciun regal colorat la Sandringham. Prințesa Kate a ales carourile, iar Regina Camilla roșul
Cadouri de Crăciun pentru el: Top 15 aparate și produse de ras și bărbierit verificate online – alege cadoul care îl va impresiona și răsfăța
Pijamale pentru copii de Crăciun 2025 – cozy și hazlii, la ofertă, majoritatea sub 100 lei, cadouri de la Moșu’ pentru dimineți pline de magie
Top 20 mașini de spălat și uscătoare 2025 – alege modelul perfect pentru casă și economisește inteligent
Ce etnie are Alessia Pop, câștigătoarea de la Vocea României: „Nu pot exprima durerea pe care o simt ...”
Cele mai bune 15 vinuri de pe eMAG în 2025: ce aleg românii de sărbători. Transformă mesele de Crăciun și Revelion în momente magice
Cornel Dinu spune ce pensie încasează, după 40 de ani petrecuți la Dinamo: „Asta-i o țară, un stat care nu-și servește locuitorii, fură de la ei”
Tricouri de Crăciun pentru copii și familie – Cadouri unice, outfituri cozy și reduceri exclusive eMAG: magia sărbătorilor în casa ta
Dovada că Alessia Pop, câștigătoarea Vocea României, s-a cunoscut cu Theo Rose înainte de a urca pe scena concursului de la PRO TV. Unde au fost cele două
O companie cunoscută își închide toate cele 17 magazine din România. Au fost anunțate deja lichidări masive de stocuri