Cum își împart Boeing și Airbus compania care le furnizează componente pentru aeronavele de pasageri

0
Publicat:

Airbus a stabilit condiţiile pentru achiziţionarea unor activităţi ale Spirit AeroSystems, care înregistrează pierderi, ca parte a tranzacţiei privind împărţirea furnizorului între Airbus şi rivalul Boeing.

Boeing și Airbus își împart furnizorul de componente cheie pentru aeronavele lor de pasageri

Astfel, Airbus va prelua fabricile Spirit AeroSystems, care furnizează componente cheie pentru aeronavele sale de pasageri A220 şi A350.

Pentru acest acord, Airbus obţine compensaţii de 559 milioane de dolari de la Spirit, în timp ce va plăti un preţ simbolic de un dolar pentru active, în funcţie de configuraţia finală a tranzacţiei, a informat compania într-un comunicat.

"Tranzacţia va asigura stabilitatea aprovizionării pentru programele aviatice comerciale, printr-o direcţie mai durabilă, atât din punct de vedere operaţional, cât şi financiar", a precizat grupul aeronautic european.

Confirmând informaţiile publicate de Reuters, Airbus a informat că va prelua activităţile de producţie de la patru fabrici Spirit din Statele Unite, Irlanda de Nord, Franţa şi Maroc, care furnizează componente pentru avioanele A350 şi A220. De asemenea, vor fi preluate activităţi minore pentru A220 în Wichita, Kansas, unde este sediul Spirit, a informat Airbus.

Luni, producătorul american de aeronave Boeing a confirmat că va achiziţiona o parte din Spirit AeroSystems. Tranzacţia, finanţată în întregime prin acţiuni, este evaluată la aproximativ 4,7 miliarde de dolari sau 37, 25 dolari pe acţiune, a precizat Boeing. Valoarea totală a tranzacţiei este de aproximativ 8,3 miliarde de dolari, incluzând datoria netă a Spirit.

Boeing se aşteapă ca tranzacţia să se finalizeze la mijlocul anului viitor. 

Separarea activității Airbus a Spirit implică atât transferul fabricilor, cât și extragerea unei părți din activitatea altora, a declarat o a doua sursă. Uzina Spirit din Belfast, care pierde bani, este unul dintre punctele de blocaj la care se lucrează în prezent, au declarat două dintre surse.

Spirit s-a desprins de Boeing în 2005 și a început rapid să se diversifice pentru a aproviziona Airbus, care este acum al doilea client ca mărime, după Boeing. Spirit produce în continuare aproximativ 70% din cel mai bine vândut 737 de la Boeing, inclusiv fuselajul, și furnizează părți importante din 787.

Pe lângă construcția de aripi pentru Airbus A220, compania s-a extins în domeniul apărării și al spațiului.