Apple, investigată și în România. Ce suspiciuni are Consiliul Concurenței

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către companiile Apple pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS.

Apple este investigată și în România FOTO Shutterstock

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către companiile Apple Inc. și Apple Distribution International Limited – denumite împreună „Apple” – pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS.

Compania Apple și-a dezvoltat un sistem integrat vertical și închis, sistem care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore.

În acest context, Autoritatea de concurență are indicii că Apple ar fi abuzat de poziția sa dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS, limitând accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, favorizând propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS.

Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii ATT („App Tracking Transparency”), Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar IDFA („Identifier for Advertisers”), ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS, având efecte asupra tuturor actorilor implicați, agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și asupra consumatorilor finali.

Mai multe autorități de concurență din Uniunea Europeană, cum ar fi Franța, Italia, Germania și Polonia, au în derulare investigații privind practici asemănătoare.

Reamitim că Legislația în domeniul concurenţei nu interzice deţinerea unei poziţii dominante, ci utilizarea acesteia în mod anticoncurenţial (abuziv) în relaţiile comerciale cu alte companii ori faţă de consumatorii finali.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Mai multe pentru tine:
Mesajele Vasilicăi Enache, avocata decedată în explozia din Rahova, analizate de criminalist: „În acel bloc era o bombă cu ceas”
Cine a fost Dorin Pavel, inginerul care a plănuit marile hidrocentrale din România
Rușii se învârt în jurul lui Trump. Vor să-l convingă să accepte planul lui Putin. Europa, avertizată să rămână vigilentă
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Profesoară de biologie din Iași, implicată într-un scandal uriaș. Elevii ar fi găsit imagini cu ea pe site-uri pentru adulți: „Face filme”
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Tradiții și superstiții de Sfântul Dumitru. De ce nu e bine să atingi cuțitele în această zi
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Șeful spionajului mlitar ucrainen explică cele trei obiective ale atacurilor hibride lansate de Rusia împotriva Europei
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”