De ce este importantă stabilirea unei Social Media Policy

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conţinutul şi ceea ce comunici ca brand, indiferent unde şi cum, pot afecta în mod pozitiv sau negativ imaginea brandului. 

Conţinutul şi ceea ce comunici ca brand, indiferent unde şi cum, pot afecta în mod pozitiv sau negativ imaginea brandului.  În Social Media oamenii din companie poartă conversaţii şi discută despre brand, servicii, produse, domenii de activitate, reprezentând  direct sau indirect brandul în mediile online sociale. Din acest motiv apare necesitatea unor guidelines care să ofere în special reprezentaţilor brandului în online sugestii şi recomandări despre ce este bine si ce nu sa postezi referitor la brand, astfel încât imaginea brandului nu numai să nu aibă de suferit , ci dimpotrivă, să se îmbunătăţească. 

O politică de comunicare în Social Media este indicat să conţină mai mult sugestii şi recomandări pentru cum este mai bine să comunici, decât reguli stricte care să ingradească libertatea de exprimare. Nu există un standard pentru cum ar trebui să arate o politică în Social Media, fiecare brand trebuie să îşi conceapă în mod specific aceste guidelines, conforme cu obiectivele acesteia şi cu brandul. 

Câte pagini trebuie să conţină o astfel de politică de comunicare în Social Media este un aspect care depinde de companie, care poate să rezume guidelines într-o pagină sau în 10 pagini. Dezavantajul unor politici stufoase este că nu sunt citite integral, cu atât mai puţin aplicate corespunzător. Nu contează însă numărul de pagini, important este să fie citite, înţelese şi aplicate de către angajaţi.

Aceasta Social Media Policy se adresează în primul rând angajaţilor unei companii. O parte dintre aceştia sau chiar toţi utilizează reţelele sociale în scop personal.  Atunci când însă la profil apare că lucrează la compania x, deja este cumva asociat cu respectivul brand, iar ceea ce comunică şi felul în care se comportă în reţelele sociale, în special legat de brand, trebuie să fie în concordanţă cu statutul, profesia şi compania pe care o reprezintă.  

Social Media Policy trebuie respectată în special de către angajaţii care reprezintă compania şi fac parte din departamente precum PR & Comunicare, Marketing, Customer service, Management, dar şi de către ceilalţi. 

Ca brand, faptul că oferi nişte guidelines, organizezi şi o serie de traininguri pentru angajaţi pe aceasta temă, ajută şi la îmbunătăţirea comunicarii interne şi la consolidarea relaţiei angajaţilor cu compania, la creşterea ataşamentului faţa de brand, implicit a brand awareness la nivel intern. Acesta este încă un avantaj important, pe lângă creşterea notorietăţii şi păstrarea unei imagini corespunzătoare în Social Media.