Premiul Nobel pentru Chimie revine celor care au studiat repararea ADN-ului

premiul nobel pentru chimie

Premiul Nobel pentru Chimie este acordat anul acesta pentru cercetări în domeniul ADN şi îl vor primi trei cercetători.

Cercetătorii Tomas Lindahl, Paul Modrich şi Aziz Sancar sunt câştigători ai premiului Nobel pentru Chimie anul acesta. Suedezul Tomas Lindahl, americanul Paul Modrich şi turco-americanul Aziz Sancar au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru Chimie datorită studiile lor despre mecanismele celulare de reparare a ADN-ului. Laureaţii vor primi câte o medalie din aur şi un premiu în valoare de opt milioane de coroane suedeze, adică aproximativ circa 850.000 de euro, care poate fi împărţit între cel mult trei câştigători pe fiecare categorie.

Anul trecut, premiul Nobel pentru Chimie a fost atribuit cercetătorilor Eric Betzig, Stefan W. Hell şi William E. Moerner, pentru dezvoltarea microscopiei cu fluorescenţă de superrezoluţie. Stefan W. Hell, unul dintre cei trei laureaţi ai premiului Nobel pentru Chimie pe 2014, este de origine română şi este membru de onoare al Academiei Române din anul 2012.

Ieri, cercetătorii Takaaki Kajita şi Arthur McDonald au primit premiul Nobel pentru Fizică pe 2015 mulţumită cercetărilor lor care demonstrează că particulele neutrini îşi modifică identităţile, metamorfoză care presupune că acestea au masă. Această descoperire a schimbat felul în care oamenii înţeleg procesele ce au loc la cele mai mici niveluri ale materiei şi care se pot dovedi cruciale pentru înţelegerea Universului.

Paul Modrich a demonstrat că celulele corectează erorile care apar când este replicat în timpul diviziunii celulare.

Aziz Sancar a documentat mecanismul prin care celulele repară ADN-ul afectat de raze ultraviolete.

Tomas Lindahl a primit premiul Nobel pentru Chimie datorită muncii sale în documentarea reparării ADN-ului prin excizie de bază.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>