N-a terminat liceul, locuieşte într-o garsonieră şi tocmai şi-a vândut compania cu 1,1 miliarde de dolari: David Karp, fondatorul Tumblr
0Yahoo a achiziţionat Tumblr pentru suma de 1,1 miliarde de dolari, transformându-l pe fondatorul David Karp în noua vedetă a internetului.
Conducerea Yahoo a aprobat o nouă mişcare istorică pe piaţa reţelelor sociale. Compania condusă de Marissa Mayer de aproape un an a decis să cumpere reţeaua de blogging social Tumblr, fondată acum şase ani. Preţul despre care vorbeşte presa americană este unul astronomic: 1,1 miliarde de dolari. David Karp devine astfel un nou nume în rândul miliardarilor sub 30 de ani din lumea tehnologiei.
În momentul în care Tumblr va intra în portofoliul Yahoo, reţeaua va continua să funcţioneze independent şi momentan nu se discută nici un fel de integrare. Cu toate acestea, veniturile Yahoo vin în continuare dintr-o reţea de publicitate foarte dezvoltată, iar Tumblr încă este la început în acest domeniu, cu doar 13 milioane de dolari profit în 2012 de pe urma reclamelor abia introduse. De asemenea, Karp va rămâne în funcţie, aşa cum s-a întâmplat şi cu Kevin Systrom de la Instagram, în momentul când Facebook a achiziţionat reţeaua.
Fondator fără liceu
Povestea Tumblr este un clişeu al tehnologiei mondiale. Aşa cum Zuckerberg a pornit dintr-o cameră de cămin de la facultate, în timp ce dezvolta Facebook, David Karp a pornit totul ca un proiect individual, făcut în apartamentul său modest, pentru că era nemulţumit de modul cum arătau blogurile în 2007.
Karp a fost la şcoală până la 15 ani, dar apoi a decis să renunţe şi să înveţe acasă, unde şi-a dezvoltat pasiunea pentru programare. Deşi a visat să se întoarcă la şcoală, curând a renunţat la acest vis. La 17 ani s-a mutat la Tokio, unde a descoperit că i-ar plăcea să devină antreprenor. După cum le spunea celor de la „The Guardian“, existau în continuare probleme. „Eram atât de penibil. Încercam să fiu formal şi să am o voce gravă şi să conving clienţii la telefon, ca să nu mă întâlnesc cu ei. Am minţit cu privire la vârsta mea, am minţit despre mărimea echipei mele, am minţit despre experienţa mea. Mi-a fost ruşine atât de multă vreme“, spunea Karp.
Întors în Statele Unite ale Americii, în dormitorul din casa părinţilor săi din New York, a început să lucreze la Tumblr, o platformă pentru persoanele creative, care voiau să se exprime mai mult decât prin cuvinte. Iar totul a fost construit minimalist, ca şi existenţa lui David Karp, care nu are multe haine, căruia îi place să călătorească în stilul James Bond, cu un geamantan minuscul.
În vara lui 2007, Karp a fost convins să transforme Tumblr într-o companie. Încet, încet, utilizatorii veneau pe reţeaua socială, iar minuscula echipă a lui Karp nu mai avea puterea de a ţine lucrurile în frâu. Puştiul din camera părinţilor s-a mutat acum cu prietena sa şi locuieşte într-un apartament modest din Manhattan, dar vede totul ca pe o afacere, nu ca pe un mic site care să-i îmbunătăţească viaţa sa.
Noi venituri din publicitate
Tumblr a reuşit să confirme în ultimii doi ani. În timpul uraganului Katrina, marile ziare din SUA aveau probleme cu serverele, aşa că şi-au creat pagini pe Tumblr pentru a informa cititorii. „Huffington Post“, „Gawker“ sau „BuzzFeed“ s-au mutat pentru o scurtă perioadă pe Tumblr. Apoi, la finalul anului 2012, influenţa reţelei sociale a fost recunoscută printr-un titlu mai puţin obişnuit: Oxford Dictionaries a desemnat „GIF“ (care desemnează formatul de imagini în mişcare) drept cuvântul anului 2012. Oxford Dictionaries a menţionat atunci că o mare influenţă a avut-o Tumblr.
Ca urmare a creşterii uimitoare, în mai 2012 Tumblr a introdus pentru prima oară reclamele, deoarece risca să devină o bulă care să nu producă bani pentru investitori. La finalul anului, Karp a avut 13 milioane de dolari venituri, iar anul acesta speră la 100 de milioane de dolari.
Cum reuşeşte să câştige bani acum Tumblr? 50 de autori şi-au transformat blogurile în cărţi, iar unele agenţii de publicitate au înţeles cum poate fi folosită creativitatea Tumblr pentru a-şi promova produsele. Cel mai bun exemplu este lansarea Angry Birds Star Wars, care s-a făcut prin intermediul platformei, iar utilizatorii trebuiau să-şi aleagă dacă vor să fie cu forţele binelui sau forţele răului.
De ce a fondat David Karp Tumblr
Povestea lui David Karp, spusă de cei de la Forbes International