Cum explică o fată de 13 ani dezinteresul faţă de Facebook: „Când putem avea conturi, suntem obsedaţi de Instagram“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook nu e la modă printre tineri. FOTO Reuters
Facebook nu e la modă printre tineri. FOTO Reuters

Facebook este o reţea socială imensă, dar tinerii nu sunt prea interesaţi de acest aspect. Cum se vede însă lumea acestor reţele sociale prin ochii unei fete de 13 ani?

Ruby Karp are 13 ani şi este din New York. Articolul semnat pentru Mashable începe cu enumerarea reţelelor sociale sau aplicaţiilor pe care ea activează, cum ar fi Instagram, Vine sau Snapchat. „Facebook era ceea ce voiam când eram mică. «Mamă, vreau Facebook!» şi alte prostii pe care doar o mamă le poate gestiona“, continuă aceasta. 

La 10 ani, Karp susţine că nu putea să aibă cont pe Facebook (vârsta minimă este de 13 ani), dar avea Instagram pe care putea să se desfăşoare. Imediat prietenii ei au sărit în „barca“ Instagram şi au început să discute acolo. Iar Facebook nu mai e de interes acum, chiar dacă au vârsta minimă necesară. „În momentul în care putem avea conturi de Facebook, suntem obsedaţi de Instagram“, notează aceasta. În acelaşi timp, ea şi-a făcut cont, dar prietenii ei nu sunt interesaţi, iar Facebook, mai spune ea, este inutil fără prieteni.

„Tinerii sunt făcuţi să urmeze. Asta suntem. Dacă toţi prietenii mei folosesc acest lucru interesant denumit Snapchat, vreau şi eu! Vrem ceea ce e la modă, iar dacă Facebook nu e asta, tinerii nu-l vor“, se mai arată în articol. Mai mult, părinţii te pot face de râs în faţa prietenilor prin mesajele lor sau prietenii pot publica poze care îţi pot face probleme acasă. „[La o petrecere] eu nu beau, dar cineva are o cameră şi face poze. Chiar dacă nu am un pahar în mână, aş putea fi surprinsă lângă o fată care bea“. 

Marketing şi schimbări

Karp mai are de menţionat şi marketingul care se tot practică pe Facebook. Acum mai mult ca niciodată, de când Facebook este companie cotată la bursă. „Facebook îţi foloseşte interesele colectate pe baza like-urilor date pentru a-ţi afişa reclame în News Feed. Fără supărare, dar când mă uit în fluxul meu nu vreau să văd vreun produs al unei companii“, mai spune Karp.

Fata îşi încheie articolul spunând că Facebook încearcă prea mult să placă publicului şi tinerii urăsc acest lucru. „Este ca şi cum mama mi-ar spune să nu fac ceva - imediat voi face acel lucru. Când încearcă să mă oblige să fac ceva, chiar nu vreau să fac acel lucru“. Moare sau nu Facebook din lipsă de tineri? Desigur că nu, dar, cum spune şi Karp, reţeaua are nevoie de ei. De aceea, până reuşeşte să facă asta, a cumpărat Instagram.

Pentru că noi nu credem că Facebook nu e la modă, te aşteptăm pe pagina „Tech Adevărul“

Află mai multe despre Facebook: 

GALERIE FOTO Schimbările vizuale ale Facebook: de la site-ul thefacebook.com la Timeline şi News Feed regândit

Dacă îţi placi prietenii, o să apreciezi noua funcţie din Facebook News Feed: vei vedea mai multe dintre mesajele lor

Cum îţi strică fotografiile de pe Facebook relaţiile din viaţa reală

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite