GALERIE FOTO Schimbările vizuale ale Facebook: de la site-ul thefacebook.com la Timeline şi News Feed regândit

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mark Zuckerberg este fondatorul Facebook. FOTO TechCrunch
Mark Zuckerberg este fondatorul Facebook. FOTO TechCrunch

Facebook a ieşit pe piaţă în 2004, se numea atunci The Facebook, iar timp de 9 ani a tot trecut prin schimbări de design şi de aranjare a conţinutului.

Mark Zuckerberg, omul care a creat Facebook cu o idee venită pe filiera fraţilor Winklevoss, a vrut Facebook drept o reţea unde studenţii să-şi creeze un cont şi să interacţioneze pe baza unor interese comune. Ideile care acum definesc Facebook, cum ar fi in a relationship sau nu, ori like şi share au venit pe parcurs.

La început a fost thefacebook.com, site-ul simplu, cu acea culoare albastră care domina câmpul vizual. De acolo a început reţeaua socială care avea să ajungă la peste un miliard de utilizatori. Între timp, Facebook este şi companie listată la bursă, are venituri de peste un miliard de dolari şi tocmai a venit cu un News Feed nou.

Acest flux de ştiri şi informaţii este îmbunătăţit astfel încât să arate ca aplicaţiile pentru Android şi iOS; fotografiile sunt mai mari, iar textul vine peste acestea pentru a crea ideea de conţinut omogen. Facebook are şi câteva probleme, tinerii - motorul care a dus-o pe scena publică - nu mai par interesaţi de reţeaua socială. S-ar putea ca aceştia să migreze sau, la fel de bine, Facebook ar putea să fie şi mai mare, să fie un site pentru 100 de ani.

Trebuie menţionat că, la începutul Facebook, nu puteai să-ţi faci cont decât dacă erai student. Despre Facebook s-a făcut şi un film, denumit „The Social Network“, în care sunt prezentate disputele pe care Zuckerberg le-a avut la început ba cu iubita şi prietenii, ba cu investitorii şi ce decizii a luat în anumite situaţii cheie.

Cât despre parcursul financiar al Facebook, compania a cunoscut o scădere constantă a preţului per acţiune după listarea la bursă, dar acum acesta este menţinut în jurul valorii de 30 dolari. Facebook a introdus, pentru un profit substanţial, reclama pe reţeaua socială printr-un sistem de sponsored stories la care au acces şi utilizatorii obişnuiţi care vor mai multă expunere. 

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite