Au trecut cinci ani de la „minunea de pe râul Hudson“ care a schimbat Internetul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Misiunea de salvare a pasagerilor din avionul care a aterizat în râul Hudson. FOTO blog.reuters.com
Misiunea de salvare a pasagerilor din avionul care a aterizat în râul Hudson. FOTO blog.reuters.com

Cei mai mulţi oameni care se folosesc de Internet şi utilziează reţelele sociale au auzit de „Primăvara arabă“, manifestaţia de stradă organizată online. Totuşi, cu doi ani înainte de acest moment a fost un altul care a schimbat lumea social media şi i-a demonstrat importanţa pentru evenimente viitoare.

În urmă cu cinci ani, pe 15 ianuarie 2009, un avion ateriza de urgenţă în râul Hudson din Statele Unite ale Americii. La acel moment, twitter nu însemna prea mult pentru oameni, nici nu ajunsese o resursă de informaţii de luat în seamă, dar Janis Krums l-a făcut celebru printr-o poză şi un tweet. „Este un avion în râul Hudson. Sunt în feribot şi mergem să-i luăm pe oameni. Nebunie“, scria Krums, însoţindu-şi mesajul cu o poză.

NBCNews notează că peste jumătate de oră Krums ajungea în direct la televiziunea MSNBC şi vorbea despre evenimentul care a ajuns să fie cunoscut drept „Minunea de pe râul Hudson“. Jack Dorsey, cofondator Twitter, avea să recunoască anul trecut pentru CNBC importanţa acelui mesaj publica pe această reţea socială. „A schimbat totul. Dintr-o dată, lumea ne-a acordat atenţie pentru că eram sursa ştirilor, dar nu eram noi, era o persoană care a folosit serviciul, iar asta e incredibil“, a spus Dorsey. Astfel, social media a început să crească şi oamenii să se informeze tot mai des unii pe alţii în acest mediu virtual, iar oamenii au interacţionat tot mai mult pe Internet.

Avionul din zborul U.S. Airways 1549 a pornit de pe aeroportul LaGuardia, New York, dar a lovit nişte păsări şi şi-a pierdut ambele motoare. Piloţii erau căpitanul Chesley „Sully“ Sullenberger şi copilotul Jeff Skiles. „A fost unul dintre acele evenimente, în primele secunde, am ştiut că nu va fi ca nimic altceva pentru care m-am pregătit. Aveam să-mi definesc viaţa drept înainte şi după“, a afirmat Sullenberger, citat de NPR.

Mesajul publicat de Janis Krums

Fotografia republicată la cinci ani distanţă

În prezent, Twitter este o companie listată la bursă cu un preţ de circa 60 de dolari per acţiune, a ajuns să aibă peste 500 de milioane de utilizatori şi este serviciul prin care au comunicat cei mai mulţi protestatari din Egipt şi Turcia, în vremea protestelor „Primăvara arabă“ şi „Vara turcă“. Mai mult, Twitter a dat lumii cuvântul hashtag, desemnat şi termenul anului în 2012, iar în urmă cu un an a fost integrat şi în Facebook, după ce Google+ şi Instagram îl foloseau deja.

Fotografia originală publicată de Janis Krums

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite