Casa inteligentă şi dispozitivele conectate fac cunoştinţă cu utilizatorul simplu într-un nou concept de magazin
0
Operatorii mobili ai secolului XXI nu se mai ocupă doar cu tăierea cu foarfeca a cartelelor SIM, ci cu dotarea caselor cu dispozitive conectate, dar şi cu transformarea omului într-un mic cyborg al timpului nostru.
„Nu se poate"
„Cum nu se poate? Nu e Orange aici?“
„Da, dar nu e deschis magazinul“
„Eu am o problemă cu cartela, vreau să o schimb. Văd oameni înăuntru"
„E un eveniment pentru presă, aveţi un magazin aproape la Unirii“

În dimineaţa acestei zile, Orange a deschis primul său magazin smart din toată reţeaua mondială, la Cluj, pe Bulevardul 21 decembrie. Evenimentul dedicat presei, la care a sosit chiar şi primarul Emil Boc, a marcat un nou concept pentru magazinele grupului, care se concentrează mai mult pe dispozitive inteligente şi pe casa oamenilor, decât pe vânzarea clasică de abonamente. Problemele cu cartela vor fi rezolvate, dar digital, iar bătrâna de 60 de ani care voia să intre va trebui să se adapteze timpurilor.
Dar poate că ea nu este în publicul ţintă al magazinului inteligent Orange. Potrivit reprezentanţilor Orange, 30% din populaţie intră pe internet zilnic, iar cea mai mare cantitate de date e consumată de video streaming, browsing şi aplicaţii.
Julien Ducarroz a menţionat că utilizatorul mediu al Orange consumă 600 de MB pe lună pe 3G, iar utilizatorul de 4G consumă 900 de MB pe lună. „Sperăm ca aceste numere să se dubleze sau să se tripleze anul aceasta“, a declarat Julien Ducarroz.
Cum arată un magazin inteligent
Orange Smart Shop e un concept de magazin al Orange construit de la zero, care se bazează pe interacţiunea digitală cu clienţii. Astfel, cei care vor intra în magazin nu vor mai avea la dispoziţie niciun fel de hârtie, iar toate contractele vor fi făcute digital.
Doamna de 60 de ani care avea o problemă cu SIM-ul de pe Samsung-ul ei vechi va fi primită de mâine de două hostesse îmbrăcate în negru, care vor afla mai multe despre problemele ei şi o vor introduce în sistem, pentru ca atunci când ajunge la case, angajaţii Orange să ştie cu ce au de-a face, pentru a scurta timpul de lucru. De asemenea, clienţii vor putea fi pozaţi la intrare pentru ca angajaţii să-i recunoască.

În plus, dacă ne instalăm o aplicaţie Orange putem să ne conectăm prin Bluetooth la tehnologiile din magazin. Clujenii care se vor plimba pe lângă Orange Smart Shop vor primi oferte personalizate şi informaţii specifice pentru ei. Totul va fi făcut în momentul când clientul ajunge lângă magazin.
În interiorul său, construit parcă de un fost designer Ikea, plafonul este industrial, podelele sunt crem din lemn, iar mesele păstrează designul dur. Magazinul Orange e împărţit în patru părţi - Home, Wearables, Work şi Fun.
Ce faci în Orange Smart Shop?
Dacă înainte eram obişnuiţi să fim trataţi cun vraf de hârtii şi posibilităţi de extindere a contractului, pentru a vinde mai mult, Orange încearcă să creeze experienţe clienţilor. La fel ca un Apple Store, Orange Smart Shop se doreşte un loc unde clienţii să poposească pentru a se juca cu gadgeturile.
În zona Home avem ofertele Orange TV, un televizor şi un stick Orange TV, care poate reda conţinut pe un televizor obişnuit. De asemenea, avem şi tot felul de accesorii inteligente pentru casă, cum ar fi senzorii de plante de la Parrot, cântare inteligente conectate la aplicaţii, pentru bebeluşi sau lumini care se aprind atunci când ajungem în casă.
De asemenea, în zona de Wearables, Orange Smart Shop are o colecţie întreagă de gadgeturi inteligente. De la brăţări de tipul Fitbit, până la ceasuri inteligente Motorola Moto 360. Dar acestea sunt cele mai mici gadgeturi purtabile. Pentru că, de ce nu, o bicicletă ar putea deveni inteligentă.

La evenimentul de lansare, campionul la ciclism Alex Ciocan a demonstrat cum poţi să conectezi o bicicletă de curse la o aplicaţie pe televizor şi să rulezi, ca Lance Armstrong, pe Mont Ventoux sau Alpe d’Huez, căţărări legendare din Turul Franţei. Oricine va intra în magazin, va putea să se urce pe bicicletă şi să încerce să ruleze în Turul Franţei, dar fără dopaj.
Experienţa clienţilor, schimbată
Reprezentanţii Orange au vorbit la Cluj despre îmbunătăţirea experienţei clienţilor prin transformarea magazinului într-unul mult mai digital. Pe lângă absenţa hârtiei, clienţii vor fi mai conectaţi prin aplicaţii, iar cei 17 angajaţi de la Cluj sunt pregătiţi special pentru a face faţă întrebărilor dificile ale ardelenilor.
În fond, în condiţiile în care tarifele la apeluri, SMS şi date se reduc, operatorii vor să găsească posibilităţi noi prin care să îşi transforme business-ul, iar Orange a înţeles că dezvoltarea trebuie să se facă prin extinderea spre TV, servicii financiare (în toamnă vor lansa serviciul de transfer de bani Orange Money), gadgeturi inteligente, case conectate la aplicaţii şi accesorii pentru tineri.

Orange Smart Shop e plin de dispozitive audio, boxe bluetooth, telefoane mobile de ultimă generaţie, tablete, televizoare, brăţări de fitness şi tehnologii prin care clientul poate deveni unul care să consume şi mai multe date, să înţeleagă mai bine internetul şi să aibă mai multe nevoi tehnologice.
De altfel, Laurent Paillassot, adjunct al CEO-ului Orange global a declarat că „vrem să triplăm cantitatea de date pe care o folosesc utilizatorii, dar vrem să ne diversificăm şi activităţile. Am identificat două zone - serviciile financiare şi internetul obiectelor“.
Perspectivele Orange
Jean-Francois Fallacher, CEO Orange România a declarat că grupul are 1.500 de angajaţi în regiune şi în viitor compania va investi jumătate de milion de dolari în ţara noastră.
Prezent la eveniment, Emil Boc, primarul oraşului Cluj-Napoca a felicitat Orange pentru investiţii şi a declarat că „Oraşul nostru nu mai e un oraş al industriei, ci un oraş al tehnologiei“.

În urma declaraţiilor optimiste, rămâne un magazin de 320 de metri pătraţi. Am fost la deschiderea unui magazin, în definitiv. Dacă entuziasmul nostru din momentul lansării unui gadget pare exagerat, atunci un magazin produce şi mai puţină intensitate spirituală.
Mă plimb la finalul evenimentului prin magazinul cvasi-gol. Doi bătrâni vor să intre înăuntru, dar li se spune să se ducă tot pe Unirii. Acolo e pentru oamenii normali. Trec pe lângă căşti Parrot Zik de 400 de euro, pe lângă iPhone 6 şi Samsung Galaxy S6 Edge. E expus şi un LG G Flex 2. Pot să-mi fac un abonament scump de internet ca să mă bucur de cele mai scumpe device-uri.
Acesta nu este un magazin pentru clientul obişnuit. El va veni aici să se distreze, să testeze ultimele gadgeturi, dar le va cumpăra tot de mai jos, din vale, de la Unirii.





















