Traficul celui mai mare magazin online din România arată că următorii ani vor fi despre comerţ mobil

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Telefonul va fi cel mai important dispozitiv în comerţ online. FOTO Pixabay
Telefonul va fi cel mai important dispozitiv în comerţ online. FOTO Pixabay

După prima fază a comerţului online, vin cea prin telefon, prin asistenţi digitali şi, pur şi simplu, prin analiza profilului de client. Deocamdată, în România va urma o creştere a celui mobil.

eMAG anunţă că în 2016 a ajuns la 270 de milioane de vizite, cu 63% mai mult faţă de anul precedent, dar cele de pe telefon au fost cu 26% mai multe faţă de cele de pe desktop (şi de 2,2 ori mai multe decât în 2015). Chiar dacă nivelul de încredere în magazine online este încă scăzut, şi cel în comerţul mobil e şi mai jos, următorii ani vor fi despre investiţii în platforme mobile rapide, capabile să ducă clientul de la căutare la finalizarea comenzii în cel mai mic număr de click-uri.

În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depăşind atât ca ritm de creştere, cât şi ca valoare absolută evoluţia traficului de pe desktop. Dar cele mai multe comenzi plasate de pe dispozitive mobile, 62%, au fost făcute de persoane care au până în 35 de ani. Raportat la sistemul de operare, utilizatorii folosesc cel mai des smartphone-uri sau tablete cu Android, care a adus 78% din traficul total de pe dispozitivele mobile, pe când sistemul iOS a adus 20,5%.

Dispozitivele mobile nu au atras doar un număr mare de vizite, ci şi o creştere semnificativă a numărului de comenzi, cu peste 148% faţă de anul precedent. În total, o treime dintre comenzile eMAG din 2016 au provenit de pe acestea. Mai mult, aplicaţia a adus 41 de milioane de vizite (în creştere cu 175%).

infografic emag

Pe vârste, datele arată că 48,4% din utilizatori au între 25 şi 34 de ani, categorie urmată de cei între 35 şi 44 de ani (28,5%). De asemenea, cei mai mulţi clienţi care au accesat site-ul de pe dispozitivele mobile sunt din Bucureşti – Sectorul 6, Constanţa, Cluj, urmate de Timiş, Iaşi, Bucureşti – Sector 1, Ilfov, Prahova, Braşov şi Bucureşti – Sector 2. În final, în topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 4,7%), home&deco (3,7%) şi produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane şi telefoanele mobile.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite