Cine sunt românii care intră pe Internet şi cât de mulţi îl folosesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Companiile tradiţionale româneşti sunt prezente online şi îi încurajează pe utilizatori să li se alăture
Companiile tradiţionale româneşti sunt prezente online şi îi încurajează pe utilizatori să li se alăture

Aproape jumătate dintre românii cu vârsta de peste 15 ani folosesc Internetul, conform unui studiu realizat şi făcut public azi de Gfk România, care a analizat obiceiurile de conectare din ultimii doi ani.

Românii cu vârsta de peste 15 ani au folosit Internetul în proporţie de 48,7% în 2012, cu 8,4% mai mulţi decât în 2010. Creşterea este mai mare în mediul rural, unde anul trecut s-au înregistrat cu 11% mai mulţi utilizatori, conform raportului Gfk. În total, 33% din populaţia mediului rural foloseşte Internetul, se arată în studiu. Proporţia locuitorilor de la oraş care accesează canalul de comunicare este aproape dublă, în schimb: 61%.

Cei mai mulţi utilizatori sunt în Bucureşti, 68% dintre locuitorii capitalei sunt conectaţi.

Anul trecut, jumătate dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau Internetul. Numărul utilizatoarelor a înregistrat însă o creştere mai mare decât cel al bărbaţilor care s-au conectat la Internet constant în ultimii doi ani. În total, s-au logat la Internet cu 9,3% mai multe femei decât în 2010, faţă de o creştere de 7,7%, înregistrată în rândul bărbaţilor.

Adolescenţii, principalii utilizatori de Internet din România

Tendinţa la nivel mondial se manifestă şi în România, tinerii domină prezenţa pe Internet. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani îl folosesc, 71% dintre cei între 25 şi 34 ani şi 62% dintre cei între 35 şi 44 ani.

Caracteristica specifică românilor care se conectează la Internet este însă în rândul persoanelor mature: cei cu vârste cuprinse între 35 şi 44 de ani sunt prezenţi online cu 15% mai mult decât în 2010. Şi utilizatorii seniori sunt activi, cu 8% mai mult în categoria de vârstă 45-54 de ani.

Aproape toţi românii cu studii superioare există online

Conform raportului Gfk, 89% dintre persoanele cu educaţie superioară şi 52% dintre persoanele cu educaţie medie sunt prezente pe Internet.

„Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc business-ul, construind strategii de abordare a consumatorului digital”, a spus Traian Năstase, manager de proiecte online la GfK România.

Datele prezentate fac parte din GfK România Omnibus şi au fost culese pe tot parcursul anilor 2010 şi 2012, find reprezentative la nivel naţional pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, marjă de eroare +/- 0.7%

GfK România este prezentă pe piaţa locală din 1992, parte a grupului GfK –este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piaţă din lume, cu peste 11.000 de experţi care realizează studii în peste 100 de ţări.

Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Traian Năstase
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite