Studiu: cât acces au elevii din România la PC şi cât cheltuie părinţii pentru unul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-un studiu Intel apare un procent optimist: în 87,9% din gospodăriile cu şcolari aflaţi în clasele 0-12 din România există cel puţin un computer.

Conform unui studiu Intel realizat de Gfk România, care priveşte popularitatea computerelor în viaţa copiilor, laptopul este categoria preferată pentru 56,4% din părinţi când vine vorba despre cumpărarea unui nou PC pentru copiii lor, elevi în clasele 0-12 ani. Mai mult, 18,7% ar cumpăra o tabletă, 14,8% - un desktop PC, 8,7% - un laptop 2în1 şi 1,4% un miniPC.

Din studiu reiese că, în prezent, în 87,9% din gospodăriile cu şcolari în clasele 0-12 există cel puţin un PC (desktop PC, laptop, tabletă, mini PC, laptop 2 în 1). Ponderea gospodăriilor în care nu există un PC este semnificativ mai mare în mediul rural (19%) faţă de mediul urban (5%).

Din totalul gospodăriilor în care se află cel puţin un PC, în 61% copiii folosesc PC-ul exclusiv. Acest procent este influenţat de o serie de factori demografici precum: mărimea localităţii, venitul pe membru de familie, nivelul de educaţie al părinţilor, dar şi ciclul de învăţământ în care se află copiii şcolari. De asemenea, în 31,5% din familii, PC-ul din gospodărie este utilizat în aceeaşi măsură de către copii şi adulţi, iar în 7,5% din cazuri computerul este folosit preponderent de către adulţi.

Întrebaţi câţi bani sunt dispuşi să plătească pentru un nou PC, răspunsurile diferă în funcţie de nivelul de educaţie, venitul pe membru de familie şi de mărimea gospodăriei. În medie, părinţii sunt dispuşi să plătească aproximativ 1.400 (1.394,79 de lei) de lei pentru un nou produs. Spre exemplu, în gospodăriile în care există un singur copil, părinţii sunt dispuşi să plătească o sumă mult mai mare comparativ cu restul gospodăriilor.

image

Cele mai importante caracteristici pe care părinţii le urmăresc la un nou PC sunt: să răspundă rapid la comenzi (90,9%), să aibă o autonomie mare a bateriei (87,3%) şi o grafică bună (85,5%). În această ierarhie, mai sunt importante şi capacitatea mare de stocare (81%), preţul accesibil (80,4%), dar şi să aibă sistemul de operare deja instalat (79,2%).

Cei mai mulţi şcolari (81,5%) folosesc PC-ul pentru jocuri, atât online, cât şi offline. Activităţile diferă de la un ciclu de învăţământ la altul. Dacă în cazul celor din ciclul primar 91,9% folosesc PC-ul preponderent pentru jocuri, preferinţele se schimbă pe parcurs. Aşadar, în ciclul gimnazial procentul elevilor care folosesc PC-ul pentru jocuri se diminuează până la 84,4%, în schimb creşte procentul celor care folosesc PC-ul pentru site-uri de socializare - 65% şi pentru şcoală - 79,6% (referate, teme şi proiecte). Alte activităţi preferate de elevi sunt: ascultarea de muzică şi radio (69.6%), teme şi referate pentru şcoală (68,1%), urmărirea filmelor şi serialelor favorite (56,5%) sau descărcarea de filme şi muzică (46,3%).

Cele mai multe PC-uri au fost achiziţionate în urmă cu doi ani. În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare şi evoluţia acestuia în timp, desktop PC-urile utilizate preponderent de copiii şcolari au fost achiziţionate în proporţie de 39,6% în urmă cu mai mult de 5 ani, însă preferinţa pentru acestea a scăzut, cu mai puţin de 1 an în urmă fiind achiziţionate doar 9,8% din acestea. În ultimii doi ani, a început să crească preferinţa pentru utilizarea laptopurilor, acestea fiind cumpărate într-un procent mai mare pentru a fi utilizate de copiii şcolari comparativ cu desktop PC-urile.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite