FOTO Viitorul Mark Zuckerberg de România? Innovation Labs a premiat cele mai bune proiecte ale studenţilor

FOTO Viitorul Mark Zuckerberg de România? Innovation Labs a premiat cele mai bune proiecte ale studenţilor

Innovation Labs a ajuns la final, iar echipele au prezentat în faţa juriului FOTO Adevărul/Vlad Andriescu

Pre-acceleratorul pentru studenţi "Innovation Labs" a ajuns la final, iar aseară, la Tech Hub Bucureşti s-au acordat premiile pentru cele mai bune proiecte realizate de studenţi. 11 echipe s-au întrecut trei luni pentru a-şi dezvolta proiectele şi a impresiona antreprenorii din juriu.

Ştiri pe aceeaşi temă

Într-o atmosferă care amintea de intrarea la un examen, deoarece mulţi dintre studenţi erau destul de emoţionaţi înainte, a început Demo Day de la Innovation Labs. Studenţii au avut ocazia de a prezenta proiectul lor timp de cinci minute în faţa juriului. În primul rând al sălii informale de conferinţe de la Tech Hub au stat Radu Georgescu, Todi Pruteanu, Teodor Ceauşu, Alex marinescu, Daniel Dragomir, Raluca Georgescu, Daniel Enache, Gabi Iovu, Diana Olar şi George Diţă. Ei reprezentau companii mari din domeniul IT, cu prezenţă şi în România, cum ar fi Microsoft, Gecad, IXIA sau EA Sports.

„A fost cel mai apropiat proiect de un accelerator pentru studenţi care a avut loc în România şi e o investiţie care se duce dincolo de capital, ci ajunge o investiţie de suflet“, a declarat Andrei Pitiş, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Industriei de Software şi speaker-ul evenimentului.

Cele 11 echipe prezente au avut niveluri diferite de dezvoltare, dar şi idei distincte. Dacă unii s-au dus către dezvoltarea unei reţele sociale, alţii au ales o abordare mai "tech" şi au dezvoltat soluţii pentru cei care programează pe plăcile de tipul Raspberry Pi.

Echipele şi prezentările lor

Auditorium a intrat prima oară pe scena de la Tech Hub. Ei au dezvoltat o aplicaţie disponibilă deja de şase zile în Google Play prin care oferă ghiduri turistice universale. Aplicaţia vrea să rezolve trei probleme: turiştii nu ştiu ce să viziteze, nu ştiu unde se află şi, de cele mai multe ori, nu află povestea.

"Noi vrem sentimente. Turiştii mai bifează un obiectiv, dar nu ating profunzimea", au spus cei de la Auditorium pe scenă.

Pe o hartă, de exemplu din Bucureşti, sunt marcate obiectivele turistice. În dreptul lor, utilizatorii pot afla povestea locului în engleză. De asemenea, Auditorium vrea să integreze totul cu localurile din localităţi. Cum vor face bani? Ghidurile ar urma să fie vândute cu 3 euro către agenţii de turism sau 1,5 euro prin parteneriat. Obiectivul echipei este să vândă 10.000 de ghiduri în doi ani. Cu toate acestea, juriul a fost nemulţumit de suma pe care ar obţine-o după doi ani. "Dacă ne chinuim puţin, noi ăştia de aici, scoatem acum 30.000 de euro", a spus râzând Radu Georgescu.

Colosseo este un proiect pentru pasionaţi, nu pentru publicul larg. În lumea gaming-ului, una dintre lucrurile la modă este streaming-ul pe internet al jocurilor. Colosseo vrea să ofere acest serviciu pentru jocurile de Android. "Companiile mari caută soluţii. YouTube caută, Sony oferă un asemenea serviciu prin PS4. În curând se lansează şi console de jocuri pe Android, cum ar fi Ouya, aşa că există piaţă", au spus cei de la Colosseo.

În mijlocul unui sunet de bormaşina de la lucrările de afară, echipa Colosseo a spus că vor face bani din reclamele pe care le vor introduce în stream-uri. De asemenea, ei se gândesc să ofere posibilitatea de a face streaming direct spre twitch.tv, cea mai mare platformă de acest tip din lume, momentan specializată pe jocurile de pe desktop.

Feedspot e o aplicaţie de fidelizare pentru restaurante, care era într-o stare avansată încă de la hackathon-ul care s-a desfăşurat la Politehnică. În momentul când vom comanda de la restaurante, iar chelnerul ne va aduce nota, pe aceasta va fi un QR Code ce va fi scanat cu smartphone-ul, aplicaţia va prelua comanda şi va oferi utilizatorului puncte de fidelitate. Cu ajutorul acestora, restaurantele vor putea oferi bonificaţii celor mai fideli clienţi.

Momentan produsul este terminat şi urmează să fie implementat la un restaurant din Bucureşti. Dorinţa Feedspot, foarte pragmatică de altfel, este să realizeze o reţea de restaurante care să fie conectate la aplicaţie. Practic, nu vom avea aplicaţii de la 10 restaurante, ci una singură pentru oferte.

Plata va fi făcută de restaurante, în funcţie de numărul de clienţi care folosesc programul în interiorul localului.

Freemble aduce o faţă nouă donaţiilor. Este o aplicaţie de iOS şi Android care are ca slogan "Spread the joy of sharing". Comunităţile de sharing de obiecte sunt foarte mari în lume, iar aplicaţia se bazează pe localizare. De asemenea, există un filtru pe mesaje semnificative, un Search modificat pe categorii.

Banii ar urma din publicitate, iar aplicaţia este dezvoltată până aproape de final.

InMeet App este o aplicaţie care ar folosi organizatorilor de evenimente. Bazată pe LinkedIn şi conturile din această reţea socială, softul va permite organizatorilor de evenimente să-şi creeze o interfaţă proprie, personalizată, iar participanţii la eveniment pot să interacţioneze între ei cu ajutorul aplicaţiei.

Astfel, InMeet doreşte să rezolve problema de la multe evenimente: mulţi oameni, dar nu există un networking adevărat.

Preţul ei? 1 euro pe zi pentru fiecare participant, sumă plătită de organizatorul de eveniment, care nu va mai avea nevoie de o aplicaţie proprie, care de multe ori poate fi prea scumpă.

 

NextAds pare un proiect foarte matur, de altfel dezvoltat de o echipă de băieţi care au împreună firma Wild Media. Aceasta este cunoscută pentru că a dezvoltat cea mai mare reţea wireless din România, pe litoralul românesc.

Next Ads se bazează pe o nouă formă de a face campanii publicitare. Un site îşi pune ofertele pe NextAds, iar oamenii care dau share la ele ar urma să primească bani. Companiile plătesc per click, adică nu vor plăti nimic dacă nimeni nu a dat click pe link-urile distribuite de oamenii de pe site.

 

OpenFridge a fost dezvoltată ca o aplicaţie de Windows Phone. Pornind de la ideea că 50% din mâncarea cumpărată este aruncată la gunoi, softul oferă sugestii de diete, putem să stabilim ceea ce avem în frigider şi ceea ce mai trebuie cumpărat pentru o dietă echilibrată şi care se bazează pe alimente sănătoase.

Listele din OpenFridge pot fi distribuite către prieteni şi familie, astfel la o petrece urmând a şti ce mâncare trebuie să cumpărăm, în funcţie de preferinţele utilizatorilor.

Retake.io este o reţea socială. Una pentru fotografii amatori şi face un pic mai mult decât alte reţele de acest tip. Putem urca o fotografie pe zi, iar aceasta primeşte feedback de la alţi utilizatori. Există inclusiv o posibilitate de a da feedback vizual, prin modificarea pozei direct în site. Astfel, în afara de comentariile clasice, feedback-ul poate fi chiar de tipul "uite, eu aşa aş face".

Monetizarea ar urma să se facă prin intermediul conturilor premium, publicitate şi vânzarea de fotografii. Site-ul este chiar lansat şi poate fi testat în varianta beta accesând acest link.

Seenesthesis a primit o atenţie specială din partea juriului. Deşi nu are posibilităţi de a face foarte mulţi bani, aplicaţia oferă un ajutor mai mult social. Este dezvoltată pentru nevăzători, mai ales pentru copii. În momentul când dăm cu degetul pe ecran, acesta vibrează în funcţie de formele de pe el. Astfel, copiii nevăzători pot să descopere lumea din jurul lor cu ajutorul acestui program.

Wyliodrin se adresează acelor oameni pasionaţi de programare şi, în special, programare pe plăci de tipul Raspberry Pi. Este o dezvoltare de tip soft şi hard. Există o placă de dezvoltare specială şi un soft care permite programarea de la distanţă, cu ajutorul unui soft pe internet. Programarea pe Raspberry Pi se poate face direct din browser, direct din Cloud.

De asemenea, plăcuţa este monitorizată, lucru foarte important pentru cei care participă la concursuri de roboţi. În Cloud, robotul este analizat, iar la finalul "luptei" utilizatorul poate citi statisticile, poate vedea ce senzori au funcţionat şi care nu au mers.

Difussr a fost ultimul proiect al serii. El este o aplicaţie de anunţuri localizate. Dăm un anunţ, iar el este propagat către cei dintr-o anumită arie din jurul nostru. Exemplul dat de echipă: "eşti în centru şi vrei să iei un taxi spre casă, dar nu ai bani. Aşa că dai un anunţ şi găseşti un om".

Premiile finale

Innovation Labs a acordat premiile pentru aplicaţii. După cum a spus şi Andrei Pitiş, acest lucru nu este o garanţie a faptului că ele se vor dovedi un succes de piaţă, pentru că de multe ori aplicaţia sau proiectul de pe locul secund a avut succes adevărat.

Premiului publicului: Feedspot
Premiul special al juriului: Seenesthesis
Best Pitch: Freemble
Best Prototype: Feedspot
Best Business: Wyliodrin
 

Imagini din aceeasi galerie
  • Auditorium
  • Auditorium
  • Colosseo
  • Colosseo
  • Colosseo
  • Feedspot
  • Feedspot
  • Feedspot
  • Freemble
  • InMeet
  • InMeet
  • NextAds
  • NextAds
  • Open Fridge
  • Retake
  • Retake
  • Retake
  • Wyliodrin
  • Wyliodrin
  • Difussr
  • Difussr
Distribuie imaginea
citeste totul despre: