Faraday Future FF 91, maşina electrică pe lângă care Ferrari pare o jucărie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai mare târg de tehnologie a găzduit prezentarea celei mai noi maşini electrice. E mai puternică decât un Ferrari şi este disponibilă la precomandă.

Prima maşină electrică populară a fost produsă de Tesla Motors, dar acum americanii au un rival nou: Faraday Future. Noul producător a anunţat la Consumer Electronics Show din Las Vegas modelul FF 91. Doritorii o pot avea abia în 2018, dar până atunci poate fi deja comandată. Rezervarea costă 5.000 de dolari şi primele 300 de unităţi vor fi ediţie limitată, denumită „Alliance Edition“.

Faraday Future FF 91 arată ca un SUV obişnuit, cu tracţiune integrală, dar cu toată puterea asigurată de patru motoare electrice capabile să ajung la 100 de kilometri pe oră în aproape 2,4 secunde. Acumulatorul poate fi încărcat până la 50% în mai puţin de patru ore şi jumătate, iar autonomia e de peste 600 de kilometri. Nu în ultimul rând, motoarele generează echivalentul a 1.050 de cai putere, cu mult peste Ferrari 488 GTB Base, una dintre maşinile populare ale anului 2016.

Nu-i deloc surprinzătoare prezentarea la cel mai mare târg de tehnologie. FF 91 include o serie de funcţionalităţi autonome, cum ar fi să se parcheze singură, iar producătorul se laudă că inteligenţa artificială va juca un rol important în controlul maşinii. Mai mult, e dotată cu 13 radare cu rază scurtă şi lungă de acţiune, 10 camere video, 12 senzori şi un sistem Lidar pentru a recunoaşte obstacole şi pentru a evita accidente.

Toate aceste dotări fac ca FF 91 să arate ca o maşină, să funcţioneze ca una, dar să fie un adevărat gadget pentru şosele. Mai mult, va putea fi controlată de la distanţă de şofer. În ceea ce priveşte confortul, scaunele se vor înclina şi rabata similar cu un fotoliu din avion de la clasa întâi. Sistemul de divertisment recunoaşte când intră în maşină proprietarul şi începe să redea muzica preferată.

Faraday Future susţine că ceea ce a prezentat la CES e un prototip. O dovadă în plus că nu e gata încă de livrare a fost văzută de o sală întreagă în Las Vegas. Deşi maşina se poate parca singură, şi compania promovează funcţionalitatea în diverse videoclipuri, pe scena de prezentare n-a mai „dorit“ să facă asta. De faţă era şi Jia Yueting, fondatorul LeEco, cel mai mare investitor în Faraday Future.

Americanii mai au la dispoziţie un an să rezolve toate problemele şi să primească aprobarea de a lansa maşina pe şosele. Deşi la CES a fost un prototip, exemplarul care va fi livrat la început de 2018 nu va fi cu mult diferit. Cel mai probabil, vor fi îmbunătăţite unele funcţionalităţi şi vor fi actualizate programele pe care automobilul le va folosi. Şi, spre deosebire de Tesla, acesta e un model SUV, o alegere până acum rar întâlnită printre producătorii de maşini electrice. Preţul, deşi încă neanunţat, e estimat la peste 50.000 de dolari.

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite