Apple se curăţă de vechituri ca să-şi păstreze imaginea premium
0Apple vinde, începând cu anul trecut, produsele sale resigilate printr-un cont de eBay, un cunoscut site de licitaţii online. Compania oferă şi pe site-ul propriu un astfel de serviciu, dar pe eBay preţurile sunt mai mici. De ce face Apple acest lucru? O explicaţie ar fi că americanii vor o imagine curată, asociată numai cu produse noi, inovatoare.
Produsele Apple sunt bănuite a fi vândute pe eBay încă de anul trecut prin contul refurbished_outlet. Preţurile sunt mai mici, în general, iar unităţile vin în număr mare. Şi pe site-ul oficial al Apple există un astfel de program. Vechile produse, primite înapoi la garanţie, sunt revăzute de angajaţi şi scoase la vânzare la un preţ mai mic, dar se pare că Apple apelează şi la un site terţ, eBay, scrie Gizmodo.
Nu există vreo legătură certă între Apple şi acest cont de eBay, dar produsele au parte de garanţie de un an şi dispozitivele mobile vin cu o baterie nouă. Dacă într-adevăr Apple deţine acest magazin online, atunci este un semn că ia în calcul să renunţe la vânzarea produselor second-hand pe site-ul său oficial, scrie Cult of Mac.
Apple este mereu asociată cu imaginea unei companii puternice, pregătită să scoată din buzunarul directorului următorul gadget care să reinventeze o piaţă. Produsele recondiţionate, resigilate nu merg prea bine cu imaginea unei companii vizionare cum se vrea Apple şi cum a reuşit să crească în ultimii ani. În plus, prin eBay poate să-şi vândă mai uşor produsele, a redus costul chiar cu 100 de dolari în cazul unor produse, acesta e un semn că poate să scadă destul de mult, dar să fie tot pe profit.
Apple lansează produse premium, asta a spus şi Phil Schiller. „Cea mai bună tehnologie disponibilă“, a afirmat directorul de marketing, iar produsele la mâna a doua îşi cam pierd din strălucirea unui produs nou. În plus, dacă Apple îşi vine telefoanele printr-un magazin online nelipit de numele său, tot poate obţine profit şi fără să producă un iPhone ieftin. Un iPhone costă, până iese din fabrică, până în 200 de dolari. Este vândut cu mult mai mult, fiind implicate tot felul de costuri, inclusiv cele care vin odată cu parterneriatul cu operatori. Practic, prin acest magazin, Apple ar merge pe strategia Google care vinde produse Nexus şi prin Play Store.
Mai mult, iPhone 5, spre exemplu, poate fi produsul premium, iar unităţile de iPhone 4 şi iPhone 4S pot fi vândute la un preţ mai mic, deci ca iPhone-uri ieftine, prin magazine online. Probabil că Apple nu va recunoaşte prea curând deţinerea unui astfel de magazin, dar este o alegere interesantă a companiei.