Apple Watch e un ceas inteligent care se conectează doar la iPhone şi care aduce la încheietură notificări, telefoane, SMS-uri, dar şi bilete de avion sau taxiuri. Varianta de bază, Apple Watch Sport costă 350 de dolari, iar cea mai scumpă, creată din aur, costă 17.000 de dolari. 

MacBook va fi laptopul care face tranziţia între iPad şi un notebook tradiţional. Are 12 inci, un ecran mai bun, o tastatură îmbunătăţită, un singur port USB-C, care va funcţiona şi ca încărcător, dar şi ca mufă HDMI sau de transfer de date. Se încarcă mai rapid şi are autonomie mai mare. 

Inovaţia Apple Watch este puterea de a face parteneriate

Cu Apple Watch, firma din Cupertino abordează încheietura în mod pragmatic. Inovaţia în domeniul ceasurilor inteligente s-a oprit la centrul de notificări şi la posibilitatea de a conecta device-ul la obiectele din jurul nostru. Apple nu a reinventat roata. 

Un amănunt a scăpat printre degete: Apple a anunţat deja vreo patru parteneriate. Printre acestea se numără Uber, firma de taximetrie mobilă, un lanţ hotelier şi aeroporturi din toată lumea. Fără îndoială, majoritatea vor fi caracteristici rezervate pieţei americane, dar puterea Apple de a-şi atrage parteneri e mai inovatoare decât orice feature spaţial. 

Cu Apple Watch vom deschide uşi de hoteluri, ne vom comanda un taxi, probabil vom controla toate dispozitivele inteligente din casă şi vom înlocui boarding pass-ul. Pe lângă Google, Apple se mişcă mult mai fluid în piaţă şi atrage parteneri care să-i facă ceasul folositor, nu doar un alt gadget la încheietură. 

Google Wallet, un serviciu lansat acum patru ani, e insignifiant.
Apple Pay a ajuns deja în 700.000 de magazine. Pentru a fi inovator, un produs trebuie să-şi demonstreze valoarea sa practică, altfel rămâne doar artă. 

Un ceas pentru ecosistem, nu pentru lume

Toate comparaţiile între Apple şi rivalii săi care folosesc sistem de operare de la Google sunt exagerate. Esenţa comparaţiei are o breşă logică uriaşă. 

Apple Watch a fost comparat cu Android Wear, sistemul de operare de pe Moto 360, LG G Watch R şi altele. Dar în momentul de faţă, ceasurile cu Android Wear sunt rezervate utilizatorilor de telefoane cu Android, în timp ce Apple Watch va funcţiona doar cu iPhone-ul. Chiar şeful Apple, Tim Cook, a declarat că „Apple Watch e făcut să fie folosit cu iPhone“. 

Aşadar, comparăm două ecosisteme, dar care, cel mai probabil, nu se vor întâlni prea devreme. Apple Watch nu va fura din cota de piaţă Android Wear şi nici invers nu va fi cazul. Ca să adopţi astăzi un ceas inteligent, trebuie să te muţi cu totul în cealaltă parte - telefon, tabletă, poate laptop. 

Apple e o alegere

Aşadar, Apple e o alegere, nu o obligaţie. Ceasurile sale au preţuri exagerate în ediţia de lux, dar frustrarea poate fi cauzată doar de lipsa banilor. Pentru toate buzunarele, un ceas inteligent poate să coste 350 de dolari. 

De asemenea, noul MacBook costă 1.300 de dolari şi vei avea nevoie de cel puţin două adaptoare, care vor adăuga încă 160 de dolari la preţul său, pentru a fi folosit la întreaga sa capacitate.

Nici ceasul şi nici laptopul nu vor intra în casa ta cu forţa. E o alegere estetică, funcţională şi curajoasă.