Surface Pro de la Microsoft vine în 2013, are Windows 8 şi va costa 900 de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Odată cu Windows 8, Microsoft a lansat şi Windows RT, o versiune pentru tablete. Cu RT vine tableta Surface, iar compania a anunţat recent şi data de lansare, împreună cu preţul, pentru Surface Pro, dotată cu Windows 8.

Microsoft Surface Pro este alternativa companiei pentru ultrabook-uri şi prima tabletă a producătorului care să vină cu suport pentru aplicaţiile de Windows. Surface Pro va fi disponibilă din ianuarie 2013 la un preţ de 900 de dolari, pentru versiunea de 64 GB. Pentru un spaţiu dublu de stocare cumpărătorii vor trebui să plătească 1.000 de dolari., notează „ReadWrite“. 

La aceste preţuri, tableta nu va veni decât cu un stylus. Celelalte accesorii pe care Microsoft le-a promovat cu Surface, fie că e vorba de versiunea RT, fie că e Pro, sunt Touch Cover - o tastatură subţire şi este asemănătoare Smart Cover pentru iPad, şi Type Cover - o tastatură mai groasă, cu taste mai înalte. Acestea costă 120 de dolari, respectiv 130 pentru Type Cover.

Tabletă sau laptop sau cu cine concurează Microsoft

Preţul pentru Surface RT este apropiat de cel al unei tablete iPad, dat fiind că sunt în esenţă asemănătoare, dar Surface Pro va intra pe piaţa ultrabook-urilor şi laptopurilor. Nici la „categoria“ la care intră nu este singurul produs, Lenovo având deja pregătite sau lansate diverse tablete cu Windows 8. Şi Samsung a anunţat la IFA 2012 tableta Ativ Smart Pro care vine în plus cu 2 GB de memorie RAM şi un ecran cu un inci mai mare.

Punctele forte ale Surface Pro, dar nu pentru a-i asigura un avantaj, ci pentru a o face competitivă, sunt procesorul Intel i5, ecranul de 10,6 inci cu rezoluţie full HD şi suportul pentru USB 3.0. Iar unii analişti au spus că Surface Pro este competitor pentru laptopuri, nicidecum tablete. „Foarte puţini oameni ar da 900 de dolari pentru o tabletă, dar ar cumpăra cu banii aceştia un laptop. Iar Surface Pro cu un Type Cover este o combinaţie bună“, a spus Patrick Moorhead, analist al Moor Insights.

Însă alţi analişti şi-au exprimat temerea că partenerii tradiţionali ai Microsoft, cum ar fi Dell, Asus sau Sony, vor vedea în Surface Pro un rival pentru produsele lor. Dar soluţia analistei Sarah Rotman Epps de la Forrester Research a fost ca preţul produsului Microsoft să fie mai mare. „La 1.000 de dolari acest produs nu va fi pentru toată lumea, dar va trezi interesul cumpărătorilor şi va inspira producătorii să îşi regândească strategia“, a mai spus aceasta.

Vânzările pentru Surface RT au fost mici, dar Surface Pro are potenţialul de a se remarca şi de fi mai dorită de cumpărători. Fie doar şi prin faptul că programele vechi vor rula pe aceasta.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite