Pericolele stresului cronic. Cum gestionăm problema

Pericolele
stresului cronic. Cum gestionăm problema

Stresul cronic aduce cu sine multe probleme de sănătate

Stresul se poate acumula la un nivel semnificativ către finalul zilei. Jobul, copiii, viaţa socială, toate mai adaugă câte ceva la acest sindrom al vieţii moderne. În timp, aceste acumulări pot duce la declanşarea unor boli. Cum putem gestiona această problemă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sunt unele persoane care par să lucreze mai bine sub presiune, dar această opţiune nu este cea mai bună întrucât stresul zilnic se acumulează şi devine cronic. În acest moment, el este mult mai greu de gestionat. Îmbătrânirea prematură şi bolile de inimă sunt doar două dintre problemele pe care le putem avea în urma epuizării fizice, potrivit newhealthadvisor. com.

Care sunt pericolele

În primul rând, stresul cronic distruge creierul. Când nivelul hormonului de stres e foarte mare în organism începem să uităm lucruri, de la cele mai simple până la cele importante. Epuizarea psihică şi fizică slăbeşte sistemul imunitar care nu mai funcţionează aşa cum trebuie. În acest fel, suntem mai vulnerabili în faţa infecţiilor , iar recurenţa lor creşte.

Energia fizică se duce şi ea pe apa sâmbetei ca urmare a efectului negativ pe care stresul îl are asupra mitocondriilor – cunoscute ca fiind uzinele enegetice ale celulei.

Totodată, stresul cronic reduce abilitatea enzimelor de a descompune grăsimile şi zahărul din organism. Atunci când suntem stresaţi în mod constant , supunem organismul unei permanente stări de alertă, concretizate şi în creşterea tensiunii arteriale. Pereţii arterelor se îngroaşă, ceea ce ridică şi mai mult tensiunea. Excesul de hormoni ai stresului duce la înteţirea bătăilor inimii şi la constricţia vaselor de sânge, fapt care supune acest organ unui efort suplimentar. Riscul de atac de cord este mai mare.

Una dintre cele mai comune apucături pe care un om stresat le are este de a mânca peste măsură. Kilogramele câştigate în acest fel sunt greu de combătut şi duc la probleme de sănătate şi mai serioase.

Îmbătrânirea prematură, ridurile, slăbiciunea musculară, tenul cu probleme, sunt toate situaţii care au drept cauză stresul. Toate aceste probleme ne pot face să arătăm mai bătrâni decât suntem.

Să învăţăm să spunem „nu“

Ceaiul verde conţine compuşi care detensionează corpul, la fel şi ciocolata neagră. Chiar şi o bucăţică de ciocolată neagră reglează nivelul de cortizol – hormonul eliberat ca răspuns la stres. Un nivel corespunzător al acestui hormon este esenţial pentru echilibrul metabolismului.

Mierea are multe beneficii pentru sănătate, printre care şi acela de a reduce inflamaţia cauzată de stres la nivelul creierului. Valeriana cunoscută pentru efectele sale de reglare a somnului, are şi efecte antistres.

Scrisul poate fi o cale de reducere a stresului. O foaie de hârtie şi un creion pot face minuni. Exerciţiile fizice practicate regulat nu doar că reduc nivelul hormonului de stres, dar îmbunătăţesc şi calitatea somnului , precum şi încrederea de sine.

Nu în ultimul rând trebuie să învăţăm să punem „nu“. Stresul excesiv este şi urmarea unor sarcini şi a unor responsabilităţi pe care le acceptăm, dar care ajung să ne copleşească. Prin urmare, selecţia acestora ajută la reducerea riscurilor de a ajunge să suferim de stres cronic.

 

citeste totul despre: