Ouăle nu cresc riscul bolilor de inimă la persoanele cu diabet

Ouăle nu cresc riscul bolilor de inimă la
persoanele cu diabet

Ouăle trebuie introduse în alimentaţia sănătoasă

Un studiu făcut în Australia arată că, în cazul persoanelor diagnosticate cu diabet de tip II sau prediabet, consumul de ouă nu creşte riscul cardiovascular, contrar informaţiilor de până acum.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul a fost făcut de o echipă de cercetători de la Institutul Boden pentru obezitate, nutriţie, exerciţii fizice şi tulburări de alimentaţie din cadrul Universităţii din Sydney, pe 128 de persoane diagnosticate cu prediabet şi diabet de tipul 2, cu vârste de peste 18 ani. Ei au constatat că un consum de până la 12 ouă pe săptămână, timp de un an, nu a crescut riscul de apariţie a bolilor de inimă. Concluziile studiului au fost publicate luni în American Journal of Clinical Nutrition, potrivit agerpres.ro care citează UPI.

Ghidul Dietetic din SUA din 2015 a eliminat o limită zilnică privind colesterolul şi a inclus ouăle alături de legume, fructe, cereale integrale, peşte şi nuci în rândul „alimentelor cu conţinut ridicat de nutrienţi“.
În cadrul unui studiu anterior, desfăşurat timp de trei luni şi publicat în 2015, oamenii de ştiinţă au descoperit că această cantitate de ouă era sigură pentru sănătate, deoarece nu a influenţat negativ nivelul colesterolului, al glicemiei şi al tensiunii arteriale în rândul participanţilor. Noul studiu a fost efectuat pe o perioadă mai lungă.

„În ciuda recomandărilor diferite cu privire la nivelurile considerate sigure ale consumului de ouă în cazul persoanelor cu prediabet şi diabet de tipul 2, cercetarea noastră indică faptul că acestea nu trebuie să se abţină de la a include ouăle în alimentaţie, în cazul în care ele sunt parte a unei diete sănătoase'“, a declarat într-un comunicat de presă Nick Fuller, cercetător la Universitatea din Sydney.

O alimentaţie sănătoasă, aşa cum este descrisă în acest studiu, pune accent pe înlocuirea grăsimilor saturate, precum untul, cu cele mononesaturate şi polinesaturate, ca de exemplu avocado şi ulei de măsline, a mai spus acesta.
 

citeste totul despre: