Obiceiurile alimentare ale angajaţilor români. Câţi bani şi cât timp alocă un român pentru masa de prânz la birou şi ce alimente alege
0Obiceiurile alimentare sănătoase sunt poarta spre o stare de sănătate mai bună şi pot preveni afecţiuni cronice precum hipertensiunea, diabetul sau bolile cardiovasculare. În mediul alert al zilelor noastre, pauza de prânz reprezintă o oră de repaos necesar, o ocazie de relaxare şi relaţionare la locul de muncă.
Campania „Hai la 1 la masă!“, lansată sub umbrela programului Ideal Meal, desfăşurat la nivel internaţional, îşi propune să sprijine angajaţii români să adopte un stil de nutriţie mai sănătos, începând prin a lua prânzul la ore fixe.
Necesitatea unei astfel de campanii se bazează pe concluziile unui studiu GFK privind obiceiurile alimentare ale angajaţilor români.
Aceste rezultate arată că angajaţii sunt destul de interesaţi de o alimentaţie sănătoasă, dar nu alocă întotdeauna suficient timp pentru a lua masa în tihnă.
De asemenea, printre concluzii se mai arată că angajaţii nu reuşesc să adopte un stil de viaţă sănătos în rutina zilnică, iar mâncarea de tip fast food este soluţia la care mulţi apelează pentru că nu au timp să gătească sau să iasă la masa de prânz.
Din acelaşi studiu reiese faptul că 62% dintre angajaţii români alocă mai puţin de 30 de minute prânzului, mâncând în grabă, în incinta locului de muncă.
Referitor la preţul mediu perceput ca fiind rezonabil pentru masa de prânz, conform studiului, acesta este de 13 lei într-un fast food, 17 lei în cazul mâncării livrate şi de 27 de lei pentru un prânz la restaurant.
„Obiceiurile alimentare sănătoase transpuse în mese regulate, variate, conştiente, duc nu doar la creşterea calităţii vieţii, dar şi la îmbunătăţirea productivităţii la locul de muncă. Mai mult, mâncatul în fugă la prânz sau chiar neglijarea totală a acestei mese poate avea un impact îngrijorător asupra sănătăţii fizice şi mentale“, a declarat dr. Alin Popescu, nutriţionist sportiv.
Tot el adaugă că angajaţii români au o reală problemă în respectarea unui program responsabil în ceea ce priveşte masa de prânz şi, în general, a celor 5 mese esenţiale pentru un stil de viaţă echilibrat, iar o campanie de educare este necesară şi poate constitui începutul pentru îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei şi pentru prevenţia unor boli asociate cum ar fi diabetul, obezitatea sau hipertensiunea.
Programul pilot se va desfăşura în Bucureşti începând cu luna mai şi va cuprinde acţiuni de informare directă ce vizează angajaţii dar şi angajatorii din zone de business, precum şi interacţiune în mediul online prin website-ul campaniei şi pagina de Facebook dedicată.