Cele mai absurde scuze oferite de angajaţi pentru a-şi motiva întârzierea la muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Angajaţii par să nu se afle niciodată în pană de idei FOTO Shutterstock
Angajaţii par să nu se afle niciodată în pană de idei FOTO Shutterstock

Creativitatea anagajaţilor în a inventa diverse scuze pentru a-şi motiva lipsa sau întârzierea la locul de muncă nu are margini, a demonstrat un studiu american realizat online. Cel mai frecvent motiv invocat pentru a jutifica întârzierile este traficul aglomerat, dar nu este cel mai bizar.

Studiul efectuat de site-ul „CareerBuilder“ arată că motive precum cheile maşinii îngheţate într-un pahar sau atacul unui urs stau în funtea celor mai memorabile scuze spuse de angajaţi pentru a-şi motiva lipsa.

Iată o listă cu scuze cel puţin ingenioase.

Şoţia furioasă a unui angajat i-a pus cheile de la maşină într-un pahar cu apă pe care l-a băgat în congelator. Un urs a atacat maşina anagajatului (a venit şi cu dovezi foto). Angajatul a mers, din greşeală, la locul de muncă anterior.  Angajatul susţine că a ajutat o femeie să nască pe marginea autostrăzii. Angajatul a plecat de acasă încălţat cu pantofii colegului de apartament fără să-şi dea seama, aşa că a trebuit să se întoarcă pentru a-i schimba. Anagajatul a încercat să se tundă singur înainte de a pleca la muncă, dar a fost apoi nevoit să aştepte să se deschidă la frizerie pentru a-şi îndrepta tunsoarea stângace. Maşina angajatului nu a pornit pentru că etilotestul din dotare indica faptul că se află în stare de ebrietatate. Angajata a întârziat pentru că şi-a acoperit cu o pelerină de ploaie raţele din ciment pe care le avea în curte, doar pentru că la meteo s-a anunţat ploaie în ziua respectivă.  

În general, mai mult de un sfert dintre angajaţi recunosc că întârzie cel puţin o dată pe lună.

„Angajatorii înţeleg că există circumstanţe care nu ţin de anagajat şi de aceea se ajunge la întârzieri. Ajunge să fie o problemă atunci când devine un obicei, ceea ce îi determină pe angajatori să ia măsuri disciplinare“, spune Rosemary Haefner, vicepreşedinte al departamentului de resurse umane de la „CareerBuilder“.

Studiul a mai arătat că o treime din angajatori au fost nevoiţi să concedieze din angajaţi din cauza întârzierilor repetate. Cercetarea s-a bazat pe răspunsurile oferite de aproximativ 2.600 de manageri şi în jur de 4.000 de angajaţi din SUA.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite