„Suntem în grafic“ - Totul despre organizarea Euro 2020 la Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Răzvan Burleanu, preşedinte FRF
Răzvan Burleanu, preşedinte FRF

Campionatul European din 2020 va marca aniversarea a 60 de ani de la debutul competiţiei şi, pentru a sărbători aceasta ediţie istorică, a fost ales un format inedit.

Astfel, România, alături de alte 12 ţari, va fi co-organizatoare urmând a găzdui ,la Bucureşti, pe „Arena Naţională”, patru partide, trei din grupe şi una din optimi. În ciuda faptului că Mircea Sandu, fostul şef al Federaţiei Române de Fotbal, avertiza că România s-ar putea afla în imposibilitatea de a găzdui cele patru meciuri, din cauza faptului că niciunul dintre proiectele de infrastructură depuse în dosarul de candidatură n-a fost demarat, actualul preşedinte al forului fotbalistic, Răzvan Burleanu, susţine că situaţia este ţinută sub control.

Cale ferată până la aeroport

„Vă asigur că nu există niciun risc, poate că noi românii suntem prea prăpăstioşi. Pentru Bucureşti şi pentru România, proiectul Euro 2020 are o valoare aproape imposibil de cuantificat la dimensiunile ei reale. Pentru că nu vorbim doar de un turneu, ci de reacţii şi implicaţii pe termen mediu şi lung. După încheierea competiţiei fotbalistice, toate lucrările de infrastructură realizate vor servi la dezvoltarea durabilă a societăţii noastre. În ceea ce priveşte linia de metrou, ştiu că există o soluţie alternativă de cale ferată, care va fi gata”, a spus Burleanu.  Şi şeful Comisiei Tehnice a UEFA, Ionuţ Lupescu, crede că nu trebuie să existe emoţii în privinţa organizării turneului final. „Nu vor fi mari probleme, sper ca reprezenţnţii Primăriei şi Guvernului să se ţină de cuvând şi să investească în această infrastructură. Dacă UEFA nu cere să se construiască stadioane noi, vă daţi seama că nu poate cere să se construiască metrou până la aeroport. În 2012, a fost o organizare de succes a Ligii Europa şi aşa va fi şi în 2020. Cred că nici nu trebuia şi nu trebuie să existe emoţii privind organizarea Euro 2020”, a afirmat Lupescu.

500 de autobuze noi şi reabilitarea Centrului Vechi

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a explicat că municipalitatea va achiziţiona 500 de autobuze noi şi va reabilita complet Centrul Vechi până în 2020. „Am reuşit să votăm, la iniţiativa mea, planul urbanistic zonal pentru magistrala M6 care face legătură între aeroport şi Gara de Nord, unde dintre condiţiile puse. Sunt gata toate documentele pentru finanţarea europeană, pentru ca aceste investiţii, care sunt în sarcina Ministerului Transporturilor, să fie îndeplinite cu sprijinul Primăriei Capitalei. Această magistrală va avea 14 kilometri, 12 staţii şi va determina ca drumul dintre gară şi aeroport să dureze doar 25 de minute. Pentru a asigura un transport public eficient, suntem în procedură de licitaţie pentru achiziţionarea a 500 de autobuze noi. Mai sunt şi alte măsuri administrative pe care le-am luat, referitoare la reabilitarea unor străzi şi modernizarea Centrului Vechi, acolo unde, după meciuri, se vor afla cei mai mulţi turişti. Acolo vor avea loc activităţi artistice şi culturale“, a spus Firea.

105 milioane de euro investiţi în stadioane

Directorul Naţional al Companiei de Investiţii, Manuela Pătrăşcoiu, a declarat de asemenea că toate cele patru stadioane care vor servi drept baze de antrenament vor fi gata la timp, dezvăluind că fiecare loc va costa 1.500 de euro, astfel că suma pentru reconstruire va fi de peste 105 milioane de euro. „Construirea de stadioane nu este o risipă de bani, este un semn de civilizaţie. Vom reconstrui patru stadioane, care vor fi accesibile tuturor şi care vor totaliza peste 70.000 de locuri. Finanţarea va fi asigurată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, iar costul estimat este de aproximativ 1.500 euro pentru fiecare loc din tribună. Guvernul României a declarat organizarea Euro 2020 proiect de interes naţional”, a declarat Pătrăşcoiu.

Stadioanele care vor fi modernizate

„Arcul de Triumf“
Anul inaugurării: 1914
Proprietar: Federaţia Română de Rugby
Capacitate actuală: 3.500 de locuri
Ce capacitate va avea în 2020: 8.000 de locuri

„Giuleşti”
Anul inaugurării: 1939
Proprietar: Ministerul Transporturilor
Capacitatea actuală: 10.000 de locuri
Ce capacitate va avea în 2020: 18.000 de locuri

„Dinamo”
Anul inaugurării: 1952
Proprietar: Ministerul Afacerilor Interne
Capacitatea actuală: 15.000 de locuri
Ce capacitate va avea în 2020: 20.000 de locuri

„Steaua”
Anul inaugurării: 1974
Proprietar: Ministerul Apărării Naţionale
Capacitate actuală: 28.000 de locuri
Ce capacitate va avea în 2020: 30.000 de locuri

Daum ar putea rămâne până în 2020

Răzvan Burleanu, a declarat că selecţionerul Christoph Daum a adus un plus în pregătirea jucătorilor echipei naţionale, subliniind că şi-ar dori ca acesta să rămână în funcţie şi după Cupa Mondială din 2018. „Daum a adus un plus în pregătirea jucătorilor şi din punct de vedere motivaţional şi o anume mentalitate şi ne dorim să continuăm şi după 2018”, a afirmat preşedintele Federaţiei Române de Fotbal. Şi Ionuţ Lupescu, şeful Comisiei Tehnice UEFA, crede că Daum ar trebui să rămână: „De ce să nu rămână Daum până în 2020? Există posibilitatea să joci foarte bine şi să nu te califici din anumite motive şi se poate şi să te califici, dar în ambele situaţii se poate continua cu acelaşi antrenor”, a spus Lupescu.

Biletele pentru meciul cu Polonia, puse în vânzare

Preţurile biletelor la meciul România - Polonia, programat la 11 noiembrie, de la ora 21.45, au preţuri cuprinse între 30 şi 600 de lei. Biletele sunt disponibile online începând de sâmbătă,  numai pe site-urile bilete.frf.ro şi bilete.ro. Acestea pot fi achiziţionate atât prin plata cu cardul, cât şi ramburs. Singura varianta de achiziţionare a biletelor în care se poate alege locul pe stadion este cea online. Pe lângă opţiunea livrării (6 lei în Bucureşti şi 9 lei în ţară), suporterii au şi varianta print-at-home, prin care îşi pot imprima singuri biletul, fără costuri suplimentare.
 

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite