Topul brandurilor cu cele mai toxice haine din lume, care se găsesc şi în magazinele din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peste 70 de branduri de modă şi furnizori de haine din întreaga lume s-au angajat să „detoxifice“ procesul de producţie până în anul 2020 FOTO w3livenews.com
Peste 70 de branduri de modă şi furnizori de haine din întreaga lume s-au angajat să „detoxifice“ procesul de producţie până în anul 2020 FOTO w3livenews.com

Mari producători de haine, care îmbracă sute de milioane de oameni din întreaga lume, nu au luat încă suficiente măsuri pentru a elimina substanţele toxice pe care le folosesc în procesul de fabricaţie al taxtilelor. Sunt branduri vestite, la mare căutare, însă în spatele lor se ascund cele mai toxice haine din lume.

Printre cele mai toxice haine din lume se numără cele produse de Nike, Esprit, LiNing şi Victoria’s Secret, potrivit unui raport publicat recent de Greenpeace. Producătorii acestor branduri din industria textilă nu au luat măsuri pentru a-şi proteja angajaţii şi mediul înconjurător, folosind în procesul de producţie substanţe chimice toxice. 

Peste 70 de branduri de modă şi furnizori de haine din întreaga lume s-au angajat să „detoxifice“ procesul de producţie până în anul 2020. Cumulat, aceştia reprezintă 15% din producţia de textile la nivel mondial. Greenpeace a lansat campania „Detox My Fashion“ în iulie 2011 cu scopul de a rezolva problema folosirii de substanţe chimice în industria textilă, cerând marilor producători să ia măsuri urgente în acest sens. 

O monitorizare atentă a măsurilor implementate de marii producători de haine arată că eliminarea substanţelor chimice din textile chiar este posibilă. 

Două dintre cele mai mari companii de modă din lume, H&M şi Zara (brand deţinut de grupul spaniol Inditex), dar şi brandul italian Benetton, au făcut cei mai importanţi paşi în acest sens, arată raportul Greenpeace. Au muncit din greu în ultimii ani, interzicând folosirea substanţelor chimice periculoase în producţia produselor lor. 

Sunt şi unele mari companii care au făcut progrese în implementarea planului de „detoxificare“, însă acţiunile lor ar trebui să se intensifice pentru a fi atins obiectivul fixat pentru anul 2020. Printre acestea se numără branduri celebre, care se găsesc şi pe rafturile magazinelor din România, precum Adidas, Burbery, Levi’s, Valentino, C&A, Mango, Puma, Primark sau Mark&Spencer.  

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite