STUDIU Cum vor companiile americane să îi atragă pe candidaţi români cu studii superioare: le plătesc inclusiv cursuri de condus defensiv şi cazarea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa recrutării este în creştere în România, remarcabil faţă de anii precedenţi fiind interesul companiilor americane pentru candidaţi cu studii superioare. Anunţul a fost făcut de Adecco Professional Placement, care arată că Bucureşti, Cluj şi Iaşi sunt oraşele care deţin şi cele mai dinamice pieţe.

Concret, interesul pentru candidaţii cu studii superioare este tot mai mare, pe măsură ce noi companii intră pe piaţă şi încearcă să recruteze specialişti de la firmele aflate deja în România. La rândul lor, acestea iau măsuri pentru păstrarea angajaţilor şi pentru găsirea unora noi, în vederea dezvoltării. Ca rezultat, piaţa recrutării este una foarte dinamică. 

Spre exemplu, există o cerere foarte mare pentru poziţii de business intelligence, data management, contabilitate, vorbitori de limbi străine şi poziţii în domeniul financiar. 

„Acestea sunt noile domenii căutate foarte intens. În paralel, avem posturile consacrate din vânzări, marketing, inginerie şi IT, unde de asemenea, cererea este în creştere. Am centralizat intenţiile potenţialilor investitori interesaţi să vină în Bucureşti şi am ajuns la circa 1.500 de posturi care vor fi create dacă planurile se concretizează în următoarele 3 luni. De departe, cei mai interesaţi să vină acum în România sunt americanii, urmaţi la distanţă de englezi, francezi şi germani”, susţine Marga Radu, reprezentant Adecco România. 

Reputaţia locului de muncă, de interes pentru angajat

În ceea ce-i priveşte pe angajaţi, aceştia sunt interesaţi de calitatea vieţii la locul de muncă, astfel că şi companiile apelează la servicii mai sofisticate de retenţie a personalului. Totodată, candidaţii încep să se uite la reputaţia organizaţiei dar şi la cât de solidă este organizaţia. 

„Cât timp petrec pe drum către birou, cum arată birourile, cât de aproape sunt de un mall, de grădiniţă sau chiar şcoală, cât de gustoasă este mâncarea de la cantină”, spune specialista.

„Apoi, se uită la tehnologiile folosite şi la proiectele în care este implicată – candidaţii nu se mai duc către un alt job numai pentru bani. Contează şi unde este sediul angajatorului, dacă în pachetul salarial intră şi locul de parcare, ce acoperire are abonamentul medical şi dacă acesta acoperă şi familia candidatului. La rândul lor, companiile dau dovezi că valorizează contribuţia candidaţilor. De exemplu, angajaţii unui producător din domeniul audio s-au putut plimba cu o maşină de lux <<tunată>> cu sistemul audio realizat de firma lor”, a completat Marga Radu. 

Companiile oferă şi cursuri de condus defensiv

Dar mai există şi alte beneficii care prezintă interes pentru angajaţi: maşina de serviciu, abonamentele la sălile de sport, acoperirea cheltuielilor de cazare pentru câteva luni pentru cei veniţi din provincie sunt doar câteva dintre acestea. Mai mult, companiile oferă şi cursuri de condus defensiv.

Prin urmare, companiile sunt mult mai flexibile faţă de solicitările candidaţilor, iar comunicarea cu aceştia şi transparenţa luării deciziilor devin esenţiale pentru retenţia lor. „Firmele oferă detalii clare despre perspectivele de avansare pentru că mulţi candidaţi părăsesc compania după un an şi jumătate de la angajare, dacă nu pot să îşi dezvolte cariera conform aspiraţiilor lor”, a spus Marga Radu. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite