STUDIU Angajatorii români, cei mai optimişti din Europa. În ce domenii şi în ce regiuni se fac cele mai multe angajări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Trei din zece angajatori români preconizează creşteri ale numărului de angajaţi în perioada iulie - septembrie 2016. Aşa arată cel mai recent studiu Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă.

Potrivit sursei citate, intenţiile de angajare referitoare la trimestrul al treilea din 2016 sunt cele mai puternice din ultimii opt ani. 

Concret, din cei 625 de angajatori intervievaţi, 29% indică intenţia de a-şi creşte numărul total de angajaţi în intervalul iulie-septembrie 2016, doar 7% anticipează reduceri, în timp ce 64% nu prevăd schimbări. 

În ce domenii se fac angajări

În intervalul iulie-septembrie se prognozează creşteri ale numărului total de angajaţi în opt din cele 10 sectoare de activitate analizate în România. Cele mai robuste planuri sunt raportate de angajatorii din sectorul Industrie prelucrătoare. 

Intenţiile de angajare din sectorul Industrie prelucrătoare se îmbunătăţesc comparativ cu cele raportate în al doilea trimestru din 2016. Cele mai slabe intenţii de angajare sunt anunţate, şi de această dată, de angajatorii din sectorul Energie electrică, apă, gaze.

În ce regiuni se fac angajări 

Cei mai optimişti angajatori sunt cei din regiunile Centru şi Sud, in timp ce prognoze mai puţin optimiste sunt ilustrate în regiunea Nord-Est, subliniază studiul Manpower. 

În ceea ce priveşte perspectivele de angajare în funcţie de dimensiunea organizaţiei, angajatorii din companiile mari, cu peste 250 de angajaţi, sunt din nou cei mai optimişti, în timp ce conducerile micro-organizaţiilor, adică cele care au până în zece angajaţi, sunt mai prudenţi. 

“Faptul că în trimestrul III/2016 Previziunile Nete de Angajare din mai multe sectoare de activitate şi regiuni ale ţării se apropie de sau coincid cu cele raportate în 2008 este un motiv de optimism pentru cei aflaţi în căutarea unui loc de muncă. Aceştia trebuie însă să fie conştienţi că oportunităţile create acum pot diferi fundamental de cele care au dispărut în perioada crizei, mai ales din punct de vedere al profilului şi competenţelor cerute, şi deci să se poziţioneze în aşa fel încât să profite de noua dinamică a pieţei muncii,” a subliniat Valentin Petrof, şeful Manpower Group România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite