Sfaturi gratuite pentru tinerele mame la Telefonul Copilului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerele mame vor putea apela şi ele gratuit Telefonul Copilului 116 111 dacă au nevoie de sfaturi sau informaţii despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înţeleagă mai uşor nevoile acestuia. O campanie de informare va avea loc luna aceasta în 175 de maternităţi din ţară.

Sub sloganul “TELEFONUL COPILULUI LE RASPUNDE ŞI MĂMICILOR", Asociaţia Telefonul Copilului a lansat şi o nouă campanie de informare şi conştientizare adresată mamelor, pentru a afla ce tip de ajutor pot primi apelând numărul gratuit 116 111, dedicat până acum copiilor, au anunţat vineri reprezentanţii asociaţiei. 

Tinerele mame din 175 de maternităţi vor fi cuprinse luna aceasta în cadrul acestei campanii de informare.

“Campania lansată astăzi a fost realizată cu sprijinul Geometry Global şi reprezintă o continuare firească a preocupării Asociaţiei Telefonul Copilului faţă de nevoile copiilor şi, bineinţeles ale mamelor. Nevoia de informare este una dintre ele, astfel că întrebările îşi pot găsi răspuns printr-un simplu apel către 116 111. Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii!”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, Deputy Regional Reprezentative – Child Helpline International. 

Sprijin din partea asistenţilor sociali şi al psihologilor

„Fiecare mamă ştie că bebeluşul său are nevoie de ea permanent, dar şi că soţul sau are nevoie de ea, că trebuie să se ocupe în continuare de treburile casnice, iar în acelaşi timp i se cere să se întoarcă mai repede la birou. Aşa încât trebuie să facă faţă cumva tuturor acestor nevoi, chiar dacă uneori simte că e la capătul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine să o asculte şi să-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai uşor prin perioada de acomodare. La Telefonul Copilului 116 111 răspund asistenţi sociali şi psihologi pregătiţi să răspunda tuturor situaţiilor legate de problemele cu care se confruntă copiii”, au explicat reprezentanţii asociaţiei.

Ce informaţii pot cere mamele la Telefonul Copilului

Aspectele pentru care orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistenţă 116 111 sunt, pe lângă informaţiile tradiţionale legate de protecţia dreturilor copilului şi a familiei, următoarele: 

  • dezvoltarea relaţiei copil – părinte / părinţi pe etape de vârstă
  • dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare
  • educaţia copiilor încă din stadiul de bebeluşi
  • depresia post-partum
  • informaţii în concordanţă cu legislaţia în vigoare referitoare la: obţinerea certificatului de naştere, concediul pre şi post natal, concediul maternal, indemnizaţia de creştere a copilului, concediul paternal, dar şi orice alte informaţii din spectrul protecţiei drepturilor copilului şi familiei.

Linie apelată de mame pentru a sesiza abuzuri

”În anul 2013, la linia telefonică de asistenţă gratuită 116 111 au beneficiat de informare si consiliere specializată 2.176 de mame, iar situaţiile pentru care ne-au contactat au făcut referire la abuz asupra copiilor (660 de situaţii), consiliere juridică (318 situaţii) şi consiliere psihologică (304 situaţii)”, se mai arată în comunicat.

Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violenţă fizică (41.97%), abuzul emoţional (26.53%) sau forme ale abuzului sexual şi trafic de minori (11.81%).

În ceea ce priveşte consilierea juridică, aproape 60% din mame au sesizat situaţii de încredinţare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea ţării cu un minor, recunoaşterea paternităţii, dreptul copilului la pensie alimentară, menţinerea legăturilor personale.

Alte peste 41% au cerut informaţii despre dreptul la concediul de creştere a copilului, îndemnizaţia de creştere a copilului până la 1 an, respectiv 2 ani, drepturile copilului privind alocaţia de stat, înregistrarea tardivă a naşterii, obţinerea certificatului de naştere, pensia de urmaş a copilului.

Iar consilierea psihologică solicitată de mame s-a axat pe dezvoltarea relaţiei copil – părinte / parinţi (85.52%), dar şi pe consiliere privind depresii, tulburări de comportament, anxietăţi ale copiilor (14.48%), potrivit asociaţiei.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii si parinti, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Serviciul este disponibil de luni pana duminica, in intervalul orar 08.00 – 00.00, iar apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.


Pe aceeaşi temă:

Telefonul Copilului: Copiii reclamă neînţelegeri cu părinţii din cauza notelor la bacalaureat sau evaluarea naţională

VIDEO Adevărul Live, despre prima campanie anti-bullying în şcolile din România: „Este un fenomen. Am ajuns deja la o boală care trebuie tratată”

Telefonul Copilului lansează în şcoli proiectul împotriva hărţuirii elevilor. Aproape 3.000 de cazuri sesizate din 2011

Directorul Asociaţiei Telefonul Copilului: „Pentru că nimeni nu-i ascultă acasă, la noi sună unii copii care nu vor decât să ne recite poezia învăţată”

Depresia şi gândurile suicidale, principalele motive pentru care cei mici apelează Asociaţia Telefonul Copilului

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite