După scandalul Hexi Pharma, a fost emis un ordin privind achiziţia de produse biocide. Documentul conţine măsuri stricte de autorizare şi verificare
0Ordinul privind achiziţia de produse biocide a fost emis de Ministerul Sănătăţii şi Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice. Concret, ordinul standardizează documentaţia necesară pentru procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publică de substanţe biocide derulate de către unităţile medicale şi alte instituţii care utilizează astfel de produse, informează un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, documentul îmbunătăţeşte procesul de achiziţie prin prevenirea întârzierilor în iniţierea procedurilor de atribuire, prin responsabilizarea autorităţilor contractante în legătură cu conţinutul documentelor de licitaţie.
„Autorităţile contractante au acum la dispoziţie fişa de date, precum şi caietul de sarcini cu specificaţiile pentru achiziţionarea produselor biocide. Este pentru prima dată când o asemenea documentaţie este standardizată şi utilizarea ei devine obligatorie. O comisie tehnică de experţi, specialişti cu competenţe în epidemiologie şi igienă, a lucrat la întocmirea caietului de sarcini standard”, arată comunicatul.
Măsuri mai stricte de autorizare a biocidelor
După publicarea ordinului în Monitorul Oficial, va deveni obligatorie achiziţia de produse biocide pe baza unui singur cod CPV.
Măsura vine după ce Ministerul Sănătăţii a adoptat măsuri stricte de autorizare şi verificare a produselor biocide. Toate produsele biocide din categoriile TP1 şi TP2 care care se găsesc pe piaţa românească şi au indicaţii de utilizare în unităţi sanitare vor fi supuse la teste de eficacitate în laboratoare acreditate la standarde europene.