Agenţia Antidrog lansează un serial pe Facebook ce va cuprinde interviuri cu foşti narcomani şi sfaturi pentru copii pentru prevenirea consumului de droguri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Agenţia Naţională Antidrog (ANA) lansează o campanie de informare pe Internet despre problema drogurilor în România. Serialul antidrog va prezenta subiecte precum clasificarea drogurilor, efectele acestora, sfaturi pentru părinţi şi copii, interviuri cu beneficiari ai centrelor de tratament ale ANA, foşti consumatori de droguri, etc.

Episoadele de prevenire a consumului de droguri vor fi postate, săptămânal, pe pagina de Facebook, pe categorii de droguri, fiind însoţite de clipuri video şi mărturii ale consumatorilor de droguri. Această activiate va debuta în Săptămâna Şcoala Altfel: „Să ştii mai multe, să fii mai bun!”.

"Scopul acestui demers pe internet este atât unul social, educativ şi de conştientizare a prezenţei fenomenului drogurilor, cât şi a comunicării cu persoane vulnerabile, potenţiali consumatori de droguri, prin livrarea unor informaţii clare despre efectele substanţelor psihoactive şi prin răspuns în timp real", se arată într-un comunicat de presă.

Buget de peste 81 de milioane de lei pentru Programul naţional antidrog 

Agenţia Naţională Antidrog beneficiază de un buget de peste 81 de milioane de lei pentru implementarea Programului naţional antidrog 2015-2018. La aceşti bani se mai adaugă aproximativ 26 milioane de lei, pentru finanţarea unor proiecte propuse de organizaţii neguvernamentale, potrivit unor proiecte de Hotărâre de Guvern.

Programul cuprinde mai multe subprograme care vizează prevenirea consumului de droguri, inclusiv tutun, alcool şi substanţe noi cu efecte psihoactive în populaţia şcolară (7,3 milioane de lei), în rândul grupurilor vulnerabile (1,3 milioane de lei), campanii de prevenire (2,7 milioane de lei), asistenţă integrată în reţeaua serviciilor de tip reducerea riscurilor şi consecinţelor asociate consumului de droguri (11 milioane de lei), asistenţă integrată de nivel II şi III, pentru dezvoltarea şi consolidarea reţelei de servicii de asistenţă integrată pentru consumatorii de droguri (51 milioane de lei), formare profesională continuă şi documentare eficientă în domeniul drogurilor şi dependenţei de droguri (560.000 de lei) şi cercetare în domeniul adicţiilor (7,3 milioane de lei).

Fenomenul drogurilor, scăpat de sub control

Strategia Naţională Antidrog în perioada 2005-2012 a fost un adevărat fiasco. Traficul şi consumul de droguri nu numai că nu au scăzut, dar chiar au crescut în ultimii ani. Acestea sunt concluziile unui raport al Curţii de Conturi, care a auditat performanţele strategiei naţionale antidrog.

Un raport al Curţii de Conturi a arătat nefuncţionalităţile din colaborarea ANA cu celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu, care au dus, în ciuda existenţei unei strategii naţionale şi a unor planuri de acţiune, la scăparea fenomenului de sub control.

În raport se arată că viziunea Strategiei Naţionale Antidrog (SNA) 2005-2012 a fost ca, la sfârşitul acestei perioade, în România să funcţioneze un sistem integrat de instituţii şi servicii publice care să asigure reducerea incidenţei şi prevalenţei consumului de droguri în rândul populaţiei generale, asistenţa medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri – lucru care nu s-a întâmplat.

Auditorii Curţii de Conturi au mai stabilit că SNA 2005-2012 nu a avut la bază ”criterii specifice, măsurabile, de atins, relevante”, iar pentru Planurile de acţiune 2005-2008 şi 2010-2012, nu au fost prevăzuţi indicatori comensurabili, care să permită evaluarea gradului în care activităţile au fost realizate şi, implicit, obiectivele specifice au fost atinse.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite