Prună: Cer public demisia lui Tudorel Toader. Acum că am clarificat procedura de numire, să revenim la temeiului legal al revocării procurorului general
0Fostul ministru al Justiţiei Raluca Prună solicită public demisia ministrului Tudorel Toader, după ce Ministerul Public a prezentat scrisoarea trimisă de ea în 2016 pentru declanşarea procedurii de selecţie a procurorului general, din care reiese ce trebuia să cuprindă dosarul de candidat trimis la MJ: CV şi scrisoare de intenţie.
"Scrisoarea care clarifica se afla la Ministerul Justiţiei în tot acest timp. Toader a preferat să o ignore şi să mintă o naţiune întreagă. Invit acum, că am clarificat procedura de numire, să revenim la identificarea temeiului legal al revocării procurorului general", afirmă Prună.
Cer public demisia ministrului Tudorel Toader. Parchetul General a publicat scrisoarea trimisă pe 17 februarie 2016 de ministrul justiţiei către Parchete, pentru declanşarea procedurii de selecţie a procurorului general. E clar în scrisoare ce trebuia să cuprindă dosarul de candidat trimis la MJ: CV şi scrisoare de intenţie. Toader a spus că din dosar lipsea calificativul la ultima evaluare şi că există o ordonanţă de clasare. Şi a afirmat că pentru aceste motive procedura ar fi fost nelegală", a scris Raluca Prună, sâmbătă, pe Facebook.
Ea a menţionat că a aşteptat ca Tudorel Toader să îşi clarifice acuzaţiile.
"Am aşteptat 10 zile, l-am invitat public pe Ministrul Toader să îşi clarifice acuzaţiile. A tăcut. Scrisoarea care clarifica se afla la Ministerul Justiţiei în tot acest timp. Toader a preferat să o ignore şi să mintă o naţiune întreagă. Invit acum, că am clarificat procedura de numire, să revenim la identificarea temeiului legal al revocării procurorului general. Nu contează numele, nici persoana. Contează instituţiile", a mai scris Prună.
Ministerul Public a transmis, sâmbătă, un comunicat de presă, în care arată "care au fost «Criteriile, condiţiile şi documentele solicitate de către Ministerul Justiţiei pentru desfăşurarea procedurii de numire, în aprilie 2016, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - procedură legală şi transparentă», urmare a afirmaţiilor manipulatorii lansate în mass-media".
În document apar criteriile pentru ocuparea funcţiei de Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi calendarul procedurii (estimativ).
În ceea ce priveşte criteriile pentru ocuparea funcţiei de Procuror General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt menţionate Criterii de integritate: Obiectivitate şi imparţialitate în exercitarea funcţiei, având ca unic temei legea, fără a da curs presiunilor şi influenţelor de orice natură; Respectarea standardelor de conduită conforme cu demnitatea şi onoarea profesiei, standarde etice ridicate şi capacitate de decizie obiectivă şi Absenţa oricărui conflict care ar putea dăuna interesului public de înfăptuire a justiţiei sau de apărare a intereselor generale ale societăţii.
De asemenea, sunt trecute Criterii de profesionalism: Condiţii prevăzute de lege (Vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, Calificativul "foarte bine" la ultima evaluare, Nu au fost sancţionaţi disciplinar în ultimii 3 ani) şi Condiţii privind aptitudini specifice funcţiei (Capacitatea de a organiza activitatea Ministerului Public, pentru o bună administrare a justiţiei, Viziune managerială, Experienţă profesională relevantă, Capacitatea decizională şi asumarea răspunderii, Capacitatea de gestionare a situaţiilor de criză, Motivarea, Capacitatea de relaţionare şi comunicare).
În comunicatul Ministerului Public apare şi calendarul estimativ al procedurii din 2016: Transmitere către PÎCCJ a scrisorii de depunere a candidaturilor - 17 februarie; Termen limită pentru primirea candidaturilor - 16 martie; Dialog cu ministrul justitiei - 18 - 22 martie; Transmiterea propunerii la CSM pentru aviz - 23 martie; Calendarul procedurii la CSM urmează a fi publicat de acesta. Propunerea Ministrului Justiţiei către Preşedintele României va fi transmisă până la data de 22 aprilie 2016, mai scrie în comunicat.
De asemenea, în comunicatul Ministerului Public se găseşte adresa nr. 1/5515/17.02.2016 a Ministerului Justiţiei, conform căreia candidaţii la funcţia de procuror general trebuia să depună următoarele documente, în vederea candidaturii: CV, conform modelului european, şi o scrisoare de intenţie, de maxim două pagini, care să cuprindă o scurtă prezentare a candidatului, detalii relevante despre experienţa profesională (experienţă în activitatea managerială, în investigarea unor cauze complexe sau în activitatea judiciară), calităţile care îl recomandă pentru ocuparea funcţiei.
Ministrul Justiţiei a fost întrebat joi, înaintea şedinţei Consiliului Suprem al Magistraturii (CSM), despre afirmaţiile procurorului general, prin care acuză că eroarea referitoare la clasarea unui dosar vizându-l pe preşedintele Iohannis reprezintă o manipulare.
"Aş prefera să nu comentez, pentru faptul că domnia sa ar fi trebuit să spună dacă afirmaţiile făcute sunt sau nu adevărate. Riscăm să tragem concluzii înainte să vedem dacă spusele sunt adevărate sau nu. Vă dau numai un exemplu: 15 martie 2016, orele 12.22. În condiţiile în care legea spune ce piese trebuie să conţină dosarul şi la minister se primeşte prim mail doar un CV şi o scrisoare de intenţie, iar pe 16 martie a expirat termenul de înscriere şi dosarul nu era complet, eu dacă eram ministru nu îl primeam în competiţie”, a declarat Toader.