Cum ne otrăvesc guvernanţii în fiecare minut. Ce ar trebui să facă Gabriela Firea

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bucureştiul era şi până acum una dintre cele mai poluate şi mai aglomerate capitale europene. Începând din acest an, va urca, în mod sigur, primul loc în acest top. De la începutul lui 2017 şi până acum, 100.000 de rable au fost înmatriculate în Bucureşti.

În goana după voturi ieftine, guvernarea PSD-ALDE a tăiat, între multe alte taxe şi taxa de mediu, plătită pentru autovehiculele vechi, pentru motivul că sunt foarte poluante.

A fost prezentată drept o bună iniţiativă de relaxare a fiscalităţi, dar, la fel ca în alte multe cazuri, măsura a fost luată fără niciun studiu de impact.

Guvernul şi majoritatea parlamentară adoptă orice li se pare că dă bine la public, fără sa se întrebe niciun moment care vor fi adevăratele efecte ale măsurilor luate.

În cazul renunţării la taxa de mediu, rezultatele sunt de-a dreptul catastrofale.

Toate studiile arătau că marile oraşe ale României, în special Bucureştiul, se sufocă. În ultimii ani, în Bucureşti se ajunsese deja la peste un milion de autoturisme înmatriculate, pe aceeaşi suprafaţă urbană ca în urmă cu 50 de ani. Fiecare metru din oraş a devenit o pradă pentru şoferii în căutare disperată de parcări. Traficul este infernal, aşa cum toată lumea constată, ceas de ceas, nu numai în orele de vârf.

Primarul Firea caută să facă ceva pentru că situaţia i-a explodat în faţă. Oamenii din trafic înjură primăria şi nu Ministerul Mediului sau Guvernul.

Economic vorbind, capitala, dar şi celelalte oraşe aflate în creştere, se blochează în propriul trafic. Se pierd sume imense prin consumul de carburanţi şi prin valoarea timpului pe care sute de mii de oameni îl irosesc zilnic aşteptând în cozile de la semafor.

Oraşele sunt acoperite de o cupolă de gaze de eşapament amestecate cu praf ceea ce este, de fapt, aerul pe care îl respiră milioane de oameni. Tratamentul oamenilor care ajung la medic din cauza afecţiunilor produse de acest amestec otrăvitor se adaugă pagubelor reale ale măsurii populiste de tăiere a taxei de mediu.

Şi pentru ce toată această nebunie? În folosul cui?

Al unor importatori de maşini vechi, care nu creează niciun loc de muncă în România. În realitate, măsura aduce poluare în România şi scoate din ţară bani cu care se finanţează locuri de muncă în străinătate. Nu este o afacere bună? Cât de greu ar fi fost să se facă un studiu de impact de la început şi să nu se ajungă la dezastrul de astăzi? Evident, nu a interesat pe nimeni!

Acum, primarul Firea caută să facă ceva pentru că situaţia i-a explodat în faţă. Oamenii din trafic înjură primăria şi nu Ministerul Mediului sau Guvernul.

Bucureştiul trebuie să intre cu curaj în tehnologia secolului XXI.

Reintroducerea taxei de mediu este necesară, pentru a opri valul înmatriculărilor de maşini vechi. Dar nu rezolvă problema. Primarul Capitalei constată că degeaba cumpără autobuze noi de ultimă generaţie şi troleibuze, pentru că efectul de reducere a emisiilor este anulat de autovehicule vechi şi poluante.

Pentru Bucureşti nu mai poate fi vorba despre măsuri călduţe. E nevoie de un plan radical. Ce înseamnă asta?

Bucureştiul trebuie să intre cu curaj în tehnologia secolului XXI. Situaţia mai poate fi salvată doar prin trecerea la transportul electric. Autobuze electrice, tramvaie, troleibuze, metrou şi flote de taxi, toate electrice. Primăria poate lansa un program de finanţare şi încurajare a dezvoltatorilor de reţele pentru infrastructura de alimentare a maşinilor electrice. Cei care achiziţionează asemenea automobile pot primi subvenţii suplimentare, în timp ce motoarele clasice ar trebui interzise în zonele cele mai aglomerate. În câţiva ani asemenea politici, însoţite de alte măsuri legate de creşterea zonelor verzi, ar duce la rezultate remarcabile.

Credeţi că ar fi posibil aşa ceva în România? 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite