VIDEO Cu ce sloganuri şi clipuri electorale vor candidaţii să ajungă în Parlament

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Campania electorală pentru parlamentare este considerată de analişti cea mai slabă din ultimii 23 de ani. Pe lângă faptul că nu au program politic puternic, cei mai mulţi candidaţi au dat dovadă şi de lipsă de inspiraţie în crearea sloganurilor şi a clipurilor de campanie. „Adevarul“ vă prezintă cele mai amuzante mesaje electorale cu care candidaţii speră să obţină voturile necesare intrării în Parlament.

DEX-ul spune că sloganul ar trebui să fie o formulă care exprimă concis scopurile politice şi economice ale unui grup ori ale unei organizaţii. Însă cele mai multe dintre sloganurile din această campanie sunt departe de această definiţie.

Sloganul candidatului USL, Dumitru Pelican, poate fi încadrat, cel mult, la categoria sloganurilor amuzante, deoarece s-a vrut un joc de cuvinte, din păcate, neinspirat: „Vrei să scapi de clan? Votează pelican!“. Candidatul ARD, Dorin Mărgărit, probabil un fan al filmului „James Bond“, şi-a construit sloganul în jurul acestui persoanj de film: „Să lupte pentru tine! James Bond“.

Cei mai mulţi candidaţi însă, au sloganuri lipsite de substanţă, care nu transmit nimic. „Nu mă lasă inima să stau deoparte“ scrie pe bannerul lui Făgărăşian Valentin Ilie (ARD), iar pe cel al lui Iacob Strugaru Stelică (ARD) scrie sec: „E de-al nostru!“. Şi sloganul Mariei Stavrositu ( PPDD) este departe de ideea de a transmite un scop precis votanţilor: „Mă cunoşti, mă ştii. Eşti în siguranţă“.

"Fur mai puţin ca ei"

gabriel raduna

În unele sloganuri, candidaţii au preferat să atragă voturi mizând pe câteva calităţi care i-ar recomanda. De exemplu, Ion Cupă (ARD) le spune oamenilor că este „Competent. De încredere“. Iar candidatul PPDD, Radu Orzaţă, se recomandă „serios, hotărât, ambiţios“.

În cursa pentru un loc în Parlament s-au înscris şi candidaţi care au mizat pe sinceritate, pe prea multă sinceritate. „Fur mai puţin ca ei!“, este mesajul cu care Gabriel Rădună (Partidului Ecologist Român) speră să convingă electoratul.

Duelul clipurilor electorale

În afara obişnuitelor bannere electorale, unii dintre candidaţi au căutat, în această campanie, să-şi sporească şansele de a prinde un loc în Legislativ, filmând diverse clipuri electorale. Însă cele mai multe mesaje filmate nu fac decât să-i pună pe aspiranţii într-o lumină nefavorabilă.

Clipul lui Mihai Antonescu a devenit rapid viral pe interent. Candidatul PPDD în colegiul 2 din sectorul 1 al Capitalei a realizat o filmare de tip Al Queda în care el este ucis de terorişti.

La finalul filmuleţului, Antonescu se ridică, iar pe ecran apare mesajul “Tot ce vezi la televizor este adevărat/ Tot ce spun şi fac politicienii în campanie e sincer şi pe bune/ Daca voi credeţi asta, meritaţi-vă soarta/ Mihai Antonescu , candidat la Senat colegiul 2 sectorul 1”. 

Clipul realizat de UDMR pentru această campanie electorală satirizează metodele prin care oamenii politici îşi atrag capitalul politic. Mesajul principal al campaniei este „Nu te lua după trucuri ieftine de campanie! Fii un alegător responsabil la 9 decembrie”.

Valeria Schelean

Candidată pentru deputăţie în Caraş-Severin, Valeria Schelean a devenit mai întâi cunoscută datorită relaţiei avută cu milionarul Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român. Idila s-a finalizat prin apariţia unei fetiţe, pe care Gruia nu a recunoscut-o. Totul s-a finalizat la tribunal.

 Ion Mîţu a profitat de numele pe care îl are şi a ales să se promoveze tocmai pe acest palier. În clipul lui Mîţu apare unul dintre cele mai îndrăgite personaje de desene animate “Motanul Încălţat”.

Clipul realizat de Verginel Dumitru a devenit viral pe internet din cauza unei erori prezente în filmuleţ. Candidatul încearcă să se prezinte, dar comite o eroare şi îşi stâlceşte numele.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite