Picioare de porc cu păr şi salam cu colagen, printre surprizele descoperite de Protecţia Consumatorilor în carmangerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Picioare de porc cu păr, carne în vid cu lichid în exces sau produse din carne ce prezentau mâzgă. Asta au găsit inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în urma unui control pe segmentul produselor de carne la mai mulţi agenţi economici.

„În perioada 25.11-13.12.2019, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat, la nivel naţional, o serie de acţiuni de control care au vizat modul de respectare a prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea produselor din carne.

Au fost controlaţi 977 operatori economici, dintre care la un număr de 663 (67,86  %) au fost constatate deficienţe.

În cadrul acţiunilor de control a fost verificată o cantitate de 59.406 kg produse din carne din care 9 149 kg (15,4%) nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor.

De asemenea au fost prelevate 20 eşantioane de produse din carne, care urmare analizelor de laborator a rezultat că  două (10 %) nu se încadrau în prevederile legale, în vigoare”.

Amenzile au totalizat peste 2 milioane de lei iar 1,8 tone de carne au fost oprite de la comercializare. 

ANPC  a găsit mai multe produse neconforme, carne cu miros acru, picioare de porc cu păr, carne în vid cu lichid în exces, produse ce prezentau mâzgă, produse depozitate impropriu.

”Comercializarea  de carne şi produse din carne ce prezentau caracteristici organoleptice neconforme: produse din carne cu modificări organoleptice privind aspectul, culoarea , gust şi miros, produsul guşă fiartă şi afumată care prezenţa urme de mucegai, produse din carne preambalate, modificate organoleptic din cauza ambalajului deteriorat,  cârnaţi, cremwursti, coaste afumate prezentau caracteristici calitative neconforme, specifice de produs alterat la suprafaţă, modificare de culoare, miros  acru, de produs alterat, produse din carne care prezentau culoare modificată, suprafaţă mâzgoasa, carnea tocată cu aspect nespecific, produse vidate /preambalate (şuncă, muşchi file, salam) care prezentau lichid în exces, carne de pasăre care prezenţa arsuri de congelare, pulpe inferioare de pui, produse congelate, care la controlul organoleptic prezentau arsuri de congelare şi acumulare de gheaţă în ambalaj, picioare de porc cu par, produse hamburger, burger, ficat de pasăre, inimi de porc depreciate din punct de vedere organoleptic, cârnaţi cu aspect/miros nespecific, deshidratati, cu membrană acoperită de un strat de sare”, a comunicat ANPC.

În acelaşi timp, nici mezelurile nu erau etichetate cum trebuie: salamurile aveau mai mult colagen decât este permis, produsele etichetate ca fiind de ”Casă„ aveau prea multe E-uri.

”Se comercializau produse din carne la care s-a constatat utilizarea sintagmelor “Ţărănesc”, respectiv, “Casei” , care sugerau consumatorilor că produsele sunt unele obţinute similar cu cele fabricate în gospodăria proprie (în casă), cu ingrediente naturale, în realitate produsele aveau în lista ingredientelor aditivi din categoriile antioxidanţi (eritorbat de sodiu, acid ascorbic, acid eritorbic), agenţi de îngroşare (caragenan), stabilizatori (trifosfati de sodiu, polifosfaţi de sodiu), potenţiatori de aromă (monoglutamat de sodiu), conservanţi (acetat de sodiu, nitrit de sodiu) etc.

Astfel, prin sintagmele “Ţărănesc”, respectiv , “Casei” din denumire, cu impact psihologic asupra consumatorilor (ştiut fiind că produsele de casă sau cele din gospodăriile ţăranilor sunt apreciate de consumatorii români), aceştia sunt induşi în eroare prin prezentarea, prin orice mijloace, a unor afirmaţii şi indicaţii care nu sunt conforme cu parametrii ce caracterizează produsele.

     

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite