Cum să te fereşti de ţepe cu maşini second hand. Maşinile daună totală „fardate“ se întorc pe şosele

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Multe maşini care au suferit daună totală sunt reparate şi se întorc pe şosele
Multe maşini care au suferit daună totală sunt reparate şi se întorc pe şosele

Reparate şi apoi vândute de samsari, maşinile care au suferit daune majore sunt adevărate bombe cu ceas pe şosele. Potrivit unui studiu, 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta, au avut cel puţin un incident.

Samsarii de maşini second-hand îi pot păcăli pe cumpărători nu doar prin manipularea kilometrajului, ci chiar vânzându-le autoturisme reparate după ce au suferit daune majore sau chiar daună totală şi care trebuiau retrase din circulaţie. Cel puţin aşa reiese dintr-un studiu realizat de portalul InspectorAuto.ro, potrivit căruia, dintre maşinile care au avut daune, 12% au avut o valoare a reparaţiilor de peste 15.000 euro. Experţii atrag atenţia că deşi unele autoturisme la mâna a doua puse la vânzare sunt aproape noi, cu carte service şi kilometri puţini şi reali, acestea pot fi adevărate bombe cu ceas. Deseori, acestea nu mai au nici măcar sisteme de airbag funcţionale şi pun în pericol siguranţa şoferilor, avertizează experţii în domeniul auto.

Din statisticile InspectorAuto.ro, reiese că 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta, au avut cel puţin un incident.

Dintre maşinile cu daune, 36% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 euro, 79% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, şi 12% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale, se arată în studiu. „Pentru foarte mulţi cumpărători de maşini rulate, numărul de kilometri este principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situaţiile în care sunt achiziţionate maşini cu kilometri reali, dar care au suferit daune, unele chiar daune majore“, afirmă Mihai Cune, fondatorul portalului InspectorAuto.ro.

Cum să te fereşti de ţepe

Studiul dezvăluie câteva sfaturi referitoarea la verificarea maşinii second-hand înainte de cumpărare. Astfel, pentru un ochi avizat linia caroseriei poate spune din primul minut dacă au fost făcute reparaţii asupra maşinii. Potenţialii cumpărători trebuie să se uite atent la alinierea elementelor maşinii pentru a observa dacă păstrează linia dată de producător: linia de îmbinare a pragului cu uşile, diferite elemente de design de pe lateralul maşinii care pot fi urmărite pe toată lungimea ei, se arată în studiu.

„Pentru a putea evalua dacă linia caroseriei este dreaptă, dar mai ales simetrică stânga – dreapta, trebuie să ducem maşina într-un loc luminos şi drept, şi să ne aşezăm în spatele maşinii astfel încât privirea să fie la nivelul liniei pe care vrem să o observăm. Apoi ne uităm din spate spre faţă ca şi cum ne-am uita prin cătarea unei arme astfel încât să urmărim linia caroseriei din spate până în faţă. Dacă ea este continuă şi nu avem elemente care ies neaşteptat în afară atunci maşina a trecut testul. Repetăm procedeul şi pe cealaltă parte şi din faţă pe ambele părţi. Din partea frontală, ne poziţionăm central pe maşină şi lăsăm privirea la nivelul capotei pentru a ne uita dacă elementele caroserie şi farurile sunt simetrice, aliniate şi cu distanţe egale faţă de mască, aripi, capotă“, explică specialiştii.

Totodată, distanţa dintre elementele de caroserie este importantă, în condiţiile în care maşinile vin din fabrică cu spaţii simetrice între elemente.

ITP obligatorie pentru maşinile daună totală

Pentru a împiedica ţepele de acest gen, oficialii Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) au promis că vor colabora cu Registrul Auto Român (RAR) pentru implementarea unor noi norme care vizează piaţa auto second-hand din România. Una dintre măsuri presupune introducerea inspecţiei tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere majore. Astfel, unei maşini care a suferit avarii grave i se va suspenda automat inspecţia tehnică periodică (ITP), urmând ca după efectuarea reparaţiei să i se efectueze o verificare a conformităţii stării tehnice.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite