Aon Romania pregăteşte lansarea rezultatelor Best Employers Study 2015
0
Bucureşti 6 Octombrie 2015 – Aon România, unul din principalii jucători pe piaţa de brokeri de asigurare şi reasigurare din România, organizează în luna noiembrie a treia ediţie a „Best Employers Study”, sub coordonarea Aon Hewitt, lider mondial în furnizarea de soluţii privind managementul riscului şi consultanţă în domeniul resurselor umane.
Rezultatele studiului din 2015 vor fi făcute publice pe 26 noiembrie, în cadrul Galei de nominalizare a celor mai buni angajatori din România.
Best Employers Study (BES) este realizat anual, se desfăşoară pe o perioadă de 9 luni şi se adresează companiilor cu peste 50 de angajaţi, avand cel puţin trei ani de activitate pe piaţa din România.
BES analizează nivelul de implicare profesională al angajaţilor în baza examinării a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).
Alături de cel mai important factor analizat – engagementul organizaţional - BES studiază şi determină mai multe dimensiuni colaterale pe care o companie le poate utiliza în crearea brandului de angajator: colaborarea cu managerul direct şi echipa, leadership, viziunea companiei faţă de o dezvoltare eficientă, oportunităţi în carieră.
„Aşteptăm cu interes rezultatele ediţiei desfăşurate în acest an. Pentru noi, Gala Best Employers Study este încununarea cu succes a tuturor eforturilor pe care le-am depus timp de nouă luni. În cadrul evenimentului ce va avea loc în luna noiembrie, companiile participante se vor bucura de recunoaşterea oficială a propriilor angajaţi prin prisma voturilor de încredere acordate în urma înscrierii la BES.
De asemenea, pentru companiile care nu se află pe podium, este un bun prilej de reflexie cu privire la planurile de acţiune şi modalităţile prin care îşi pot atrage mai mult angajaţii în vederea obţinerii rezultatelor pozitive – iar pentru companiile neparticipante şi care sunt interesate de benchmark, o modalitate de cunoaştere a celor mai noi trenduri de engagement pe care le pot aplica în cadrul propriei organizaţii, susţine Virginia Păuna, Project Lider Best Employers Study.
Nivelul de engagement la nivel mondial în creştere
În urma sondajelor efectuate, trendurile pentru 2015 prezentate de Aon Hewitt arată că principalii factori care determină cresterea nivelului de engagement au rămas aceiaşi ca în 2014, respectiv oportunităţile în carieră, reputaţia şi salariul. Acestea sunt constante în aproape toate regiunile în care a fost desfăşurat studiul. Diagrama factorilor ce conduc la engagement aruncă o nouă lumină asupra mentalităţii angajaţilor din diverse regiuni. La nivel global, principalii determinanţi arată că angajatul obişnuit este interesat de creştere, plată echitabilă şi posibilitatea de a se mândri cu organizatia pentru care lucrează. Această viziune este specifică mai ales angajatului european. În schimb, mulţi angajaţi din Asia Pacific şi America Latină par să fie mai motivaţi de recunoaştere, în timp ce angajaţii nord americani sunt motivaţi de o aliniere a aşteptărilor referitoare la performanţă şi de echilibrul între beneficiile pe care le primesc în schimbul muncii depuse, într-o cultură organizaţională centrată pe oameni.
Între regiuni, diferenţele nivelului de engagement înregistrat în 2014 variază amplu, de la 57% la 71%. Astfel: Europa – 57% (stagnant faţă de rezultatele din 2013), Africa şi Orientul Mijlociu – 67% (reprezentând o creştere anuală de 6 puncte procentuale), Asia Pacific – 64% (creştere anuală de 3 puncte procentuale), America de Nord – 66 % (creştere anuală de 1 punct procentual) şi America Latină – 71% (creştere anuală de 1 punct procentual).
În România, conform ediţiei derulate anul trecut, nivelul mediu de engagement atingea 62%, în creştere de la 57% în 2013. Studiul organizat în 2014 în România a inclus informaţii colectate în urma participării a 28 de companii, cumulând răspunsurile transmise prin chestionare de 8.700 angajaţi şi 200 executivi, aceşti respondenţi reprezentând o populaţie activă de aproximativ 15.000 de angajaţi.
Clasificarea se bazează pe calcularea unui punctaj obţinut pe baza opiniilor propriilor angajaţi - ce reprezintă nucleul determinant pentru ca o companie să obţină sau nu titlul de Best Employer, coroborat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere şi tipurile de procese – metodologie dezvoltată de Aon în cei aproape 20 ani de când efectuează acest studiu la nivel mondial.
Ce spun câstigatorii BES 2014:
„Pentru noi, Best Employers este un instrument de lucru, precum şi o validare anuală a eforturilor noastre colective. Autonom este o companie care se perfecţionează şi învaţă continuu. Pentru asta încercăm să creăm un mediu favorabil de lucru în care angajaţii noştri să-şi dezvolte abilităţile şi să le aplice în acţiunile pe care le desfăşurăm. Încercăm sa lăsăm cât mai multă libertate fiecărui coleg, coroborată cu responsabilitatea asumată. În viziunea noastră, autonomia plus o cultură organizaţională împărtăşită, conduc la un grad ridicat de implicare şi îndeplinirea performanţelor propuse.”
Marius Ştefan, General Manager Autonom Service
“Studiul Best Employer este în primul rând un instrument prin care urmărim continuu percepţia colegilor privind mixul de motivare care să asigure impactul maxim pentru ei, pe toate dimensiunile măsurate de studiu. Poziţionat să susţină o direcţie strategică de îmbunătăţire continuă a percepţiei şi calibrarea investiţiilor în capitalul uman, reprezintă o investiţie minimă faţă de efectul creşterii engagementului prin performanţe superioare, atât individuale, cât şi organizaţionale. Aon Hewitt oferă prin acest studiu o abordare holistică, adaptată cerinţelor organizaţiei, prin care ne dorim să avem un avantaj competitiv prin angajaţii noştri care pot recomanda compania Pfizer ca şi un angajator de top.’’
Mirela Iordan, HR Director Pfizer România
Companii câştigătoare în 2014
Pe baza rezultatelor obţinute în urma cercetării de anul trecut a fost realizat un clasament al celor mai buni angajatori din România. Distincţiile au fost acordate pe trei categorii, în funcţie de numărul angajaţilor. Acestea au revenit următoarelor companii:
Categoria „Companii cu un număr de angajaţi între 50 şi 250”
1. GSK Consumer HealthCare
2. Autonom Services
3. Pfizer Romania
Categoria „Companii cu un număr de angajaţi între 250 şi 1000”
1. Adobe Systems Romania
2. Teamnet Internaţional
Categoria „Companii cu un număr de peste 1000 de angajaţi”
1. McDonald's Romania
* * * *
Note către editori
Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial in furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 66.000 angajaţi în toată lumea, Aon acordă cele mai bune servicii clienţilor săi din peste 120 de ţări, combinând soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitaţi www.aon.com pentru mai multe informaţii despre Aon şi www.aon.com/manchesterunited pentru detalii privind parteneriatul Aon cu Manchester United
Aon Romania, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Companie înfiinţată în 1991, subsidiară a grupului Aon din 2005, Aon Romania este cea mai mare operaţiune din Regiunea Europa de Sud-Est, din care mai fac parte Bulgaria, Serbia, Macedonia, Albania, Kosovo şi Moldova. Aon Romania deţine certificatul de management al calităţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe informaţii despre Aon, vizitaţi www.aon.ro
Best Employers Study (BES) oferă o clasificare a companiilor din punct de vedere al imaginii pe care o au ca angajator în baza informaţiilor transmise de proprii angajaţi. Studiul se adresează companiilor cu peste 50 de angajaţi şi cel puţin doi ani de activitate pe piaţa din România. Pe lângă un top al celor mai buni angajatori, care va fi publicat la nivelul României la sfârşitul lunii noiembrie şi la nivel CEE în primăvara anului viitor, acest studiu furnizează o serie de informaţii atât despre angajaţi cât şi despre angajatori. BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obţine rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie şi cum pot creşte performanţa afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaţilor. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers în Romania vizitaţi www.bestemployersromania.com