FOTO UPDATE Primăria Capitalei s-a răzgândit. Nu mai face Calea Victoriei pietonală, deşi lucrările s-au încheiat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucările de pe Calea Victoriei sunt gata, dar artera n-o să mai fie pietonală FOTON David Muntean
Lucările de pe Calea Victoriei sunt gata, dar artera n-o să mai fie pietonală FOTON David Muntean

După mai bine de nouă luni, lucrările de modernizarea şi reabilitare de pe Calea Victoriei, una dintre cele mai cunoscute artere din Capitală, s-au încheiat vineri. Iniţial, acestea ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii august, dar insolvenţa firmei care s-a ocupat de execuţia lucrărilor a amânat termenul.

UPDATE Reprezentanţii Primăriei Generale au declarat, pentru Adevărul, că încă nu s-a renunţat la planurile de a transforma Calea Victoriei în zonă pietonală, aşa cum au declarat reprezentanţii Administraţiei Străzilor. Cu tate acestea, artera va fi pietonală abia undeva în primăvara anului viitor.

Lucrările pe Calea Victoriei au debutat în luna februarie a acestui an şi potrivit primului termen dat de reprezentanţii Primăriei Capitalei, acestea ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii august. Cu toate acestea, lucrările s-au încheiat abia vineri, pentru că firma Tehnologica Radion – cea responsabilă cu execuţia lucrărilor – a intrat în insolvenţă, iar muncitorii au lucrat la o capacitate mult mai redusă.

 Lucrările care au fost efectuate pe Calea Victoriei au vizat, printre altele, şi diminuarea capacacităţii de circulaţie pentru maşini, în acest moment circulându-se pe două benzi. De asemenea, pe partea stângă au fost amenajate piste pentru biciclişti, dându-le posibilitatea celor care circulă pe două roţi să o facă pe două sensuri, deoarece noile piste de pe Calea Victoriei au câte o bandă de mers pe sens. 

Calea Victoriei rămâne deschisă în weekend

Iniţial, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, anunţase că imediat după inaugurarea lucrărilor de la Calea Victoriei aceasta se va închide în weekenduri devenind zonă de promenadă. Acum însă, reprezentanţii municipalităţii s-au răzgândit. „Nu avem un astfel de program de promenadă prevăzut pentru Calea Victoriei“, ne-au transmis reprezentanţii Administraţiei Străzilor Bucureşti. 

Pista pentru biciclişti e pe partea stângă

Amenajarea noilor piste pentru biciclişti de pe artera centrală este o veste foarte bună pentru asociaţiile şi comunităţile de ciclişti din România care, de-a lungul timpului, au militat pentru o lăţime a benzilor care să le permită utilizatorilor transportului alternativ să se deplaseze în siguranţă. Irina Zamfirescu, reprezentanta Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti, spunea că, prin acest proiect, vede îndeplinite unele dintre drepturile pentru care au militat: o lăţime de minimum 2,5 metri a pistei, care să permită efectuarea în condiţii normale şi precise a manevrei de depăşire, aşa cum prevede şi Codul Rutier sau amplasarea benzilor direct pe carosabil, metodă prin care nu mai este pusă în pericol integritatea fizică a pietonilor. 

Şi bicicliştii înşişi se declară mulţumiţi de iniţiativa Plrimăriei de a veni în întâmpinarea celor care utilizează transportul pe două roţi. „Ideea de a strangula puţin circulaţia pe bulevard, de a-i trimite pe şoferi pe bulevardul nou Buzeşti-Berzei-Uranus, pentru ca Victoriei să rămână pietonilor, e una foarte bună. Nu e o problemă că e la fel de lată cât o bandă de circulaţie pentru autovehicule”, declară unul dintre cicliştii care circulau deja pe pistă. 

Dezavantaje: lipsa unei reţele complexe de transport alternativ

Cu toate acestea, există şi voci pentru care pista pentru biciclişti de pe Calea Victoriei, cu toate că este un început bun, se întrezăreşte insuficientă. Reprezentanta Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti a mai declarat şi că un dezavantaj al proiectului este faptul că, la fel ca şi pe Strada Buzeşti, banda se termină brusc şi nefiresc.

„Pentru încurajarea transportului alternativ este nevoie de un plan de mobilitate urbană durabil, de o reţea care să încurajeze acest mod de deplasare”, a adăugat Irina Zamfirescu. Mai mult, aceasta susţine că în Bucureşti trebuie gândită o reţea destinată transportului pe două roţi la nivel macro, întrucât, la momentul actual, se conturează impresia amenajării acestui sistem de deplasare pe bucăţele, iar mai târziu vor fi necesare rectificări şi ajustări pentru unirea lor. Şi cei care se confruntă zilnic cu probleme legate de discontinuitatea reţelei de deplasare cu bicicleta cred că pista este utilă, dar nici pe departe suficientă pentru nevoile Bucureştiului. 

Nici viitorii utilizatori ai pistei nu sunt în totalitate mulţumiţi de modul în care este implementată ideea Primăriei. Unii dintre ei susţin că bordurile înalte care încadrează banda nu oferă mai multă siguranţă, ci, dimpotrivă, sunt nişte pericole în plus pentru biciclişti. „Nu cred că pista de pe Victoriei o să intensifice traficul de biciclete. Cei care vor să meargă, merg şi acum, nu o să motiveze pe nimeni.”, a declarat un adept al pedalatului. 

Recomandări pe aceeaşi temă:

La Adevărul Live, despre noul sistem de transport alternativ pentru Bucureşti: Va costa 10 milioane de dolari şi vom începe din zona centrală cu fonduri de la Guvern

Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti contestă părţi din proiectul pistelor propus de municipalitate

Scandal între Primăria Capitalei şi ONG-urile care organizează mâine marşul bicicliştilor: Primăria ne încalcă drepturile. PMB: E un eveniment ilegal

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite