FOTO Cum a ajuns „cârtiţa“ Parascheva în staţia Laminorului. Noile staţii de pe Magistrala 4 vor fi gata anul viitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cârtiţa Varvara, utilajul care sapă noile tuneluri de metrou de pe Magistrala 4, a ajuns în staţia Laminorului FOTO Dorin Constanda
Cârtiţa Varvara, utilajul care sapă noile tuneluri de metrou de pe Magistrala 4, a ajuns în staţia Laminorului FOTO Dorin Constanda

Miercuri, 10 iunie, cârtiţa uriaşă care sapă tuneluri de metrou de pe Magistrala 4 a finalizat primul tunel aflat pe interstaţia Străuleşti – Laminorului, Secţiunea Parc Bazilescu – Străuleşti.

Execuţia primului tunel de pe interstaţia Străuleşti – Laminorului  a început în acest an, pe 16 aprilie, iar lucrările s-au derulat în condiţii tehnice şi de siguranţă, cu funcţionarea corespunzătoare a tuturor instalaţiilor care participă la realizarea lucrărilor. Cârtiţa Parascheva, utilajul care lucrează în subteran, a înaintat, în medie, 11 metri pe zi.

850 de milioane de lei

Costul total al lucrărilor realizate pentru prelungirea Magistralei 4 cu încă două staţii se ridică la 850 de milioane de lei, fonduri europene, potrivit directorului Cătălin Homor. Teoretic, tunelul care se întinde pe o distanţă de aproximativ 1,2 kilometri ar trebui să fie gata în luna martie a anului 2016. „Cu pasageri, metroul va circula pe aici în toamna anului 2016“, a mai precizat Homor. Concret, lucrării presupun prelungirea Magistralei 4 de metrou cu alte două staţii: Laminorului şi Străuleşti. 

Utilajul enorm care va săpa tunelurile Magistralei 4 de metrou a fost botezate Parascheva, iar reprezentanţii Metrorex susţin că au ales acest nume dintr-un motiv cât se poate de simplu: aşa se numeşte sfânta care apără zona Străuleşti, aici unde în luna aprilie au început lucrările. Înainte ca utilajul să înceapă să sape, acesta a fost sfinţit.

„Proiectul este unul de viitor, unul care o să dăinuiască cel puţin o sută de ani după finalizare. Orice lucru bun începe cu Dumnezeu, iar divinitatea ne va ajuta. Vom face tot ce ne stă în putinţă pentru realizarea proiectului. Ar fi trebuit ca lucrările să fie gata în aprilie 2015, dar lipsa de finanţare a fost un motiv de întârziere“, declara atunci noul director Metrorex, Cătălin Homor. De asemenea, muncitorii spuneau că sunt de acord cu sfinţirea utilajelor, întrucât aşa este tradiţia. 

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite