FOTO 2014, anul în care Bucureştiul a fost sufocat de zeci de şantiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bucureştiul a fost un mare şantier tot anul trecut FOTO Marian Iliescu
Bucureştiul a fost un mare şantier tot anul trecut FOTO Marian Iliescu

Anul trecut, străzile din Capitală au semănăta cu nişte şantiere autentice, iar bucureştenii au devenit exasperaţi de faptul că lucrările începute de Primăria Capitalei fie au avut întârzieri notabile, fie au „paralizat“ traficul rutier. „Adevărul“ vă prezintă care au fost şantierele de anul trecut care au sufocat Bucureştiul şi în ce stadiu se află în acest moment lucrările.

Anul trecut, în Bucureşti au fost deschise zeci de şantiere spre disperarea celor care locuiau în apropierea acestora. Unul dintre acestea este şantierul de pe Bulevardul Liviu Rebreanu, care a fost deschis în anul 2011, aici unde lucrările sunt împărţite pe două tronsoane. Primul, curpins între Bulevardul Camil Ressu şi Bulevardul Nicolae Grigorescu, a fost finalizat spre sfârşitul anului 2013, în timp ce la al doilea tronson, cuprins între Bulevardul Nicolae Grigorescu şi Bulevardul 1 Decembrie, încă se lucrează. Aici, lucrările au început cu întârziere pentru că au existat mai multe probleme, după cum spuneau reprezentanţii Primăriei Generale atunci. Costurile realizării întregului proiect, cuprinzând şi amenajarea liniei verzi de tramvai, se ridică la circa 17 milioane de euro.

Trafic blocat în apropierea Pasajului Mihai Bravu

Tot anul trecut s-a lucrat la foc continuu pentru finalizarea lucrărilor de la Pasajul Mihai Bravu din Capitală. Şoferii care treceau prin zonă zi de zi spuneau că în apropierea şantierului sunt cozi uriaşe, precizând că erau nevoiţi să aştepte în maşină minute bune pentru a traversa zona. În cele din urmă, spre sfârşitul anului trecut, şi cel de-al doilea pod al pasajului a fost deschis circulaţiei.

Pasajul suprateran Mihai Bravu are două poduri paralele, peste Splaiul Unirii – Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea Şoselei Mihai Bravu – Calea Văcăreştilor. Fiecare pod are două benzi de circulaţie, iar pentru realizarea întregii lucrări de infrastructură Primăria Municipiului Bucureşti a plătit în jur de 155,7 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 35 de milioane de euro.

image

Deşi investiţia de la Pasajul Mihai Bravu a început în anul 2011, lucrările au fost oprite un an mai târziu, după ce firma Romstrade, deţinută de afaceristul Nelu Iordache, desemnată câţtigătoare în urma licitaţiei pentru construirea pasajului, a intrat în insolvenţă. Astfel, în decembrie 2012, contractul cu această firmă a fost reziliat, după ce municipalitatea plătise deja 37 de milioane de lei.

Timp de peste un an lucrările au fost îngheţate, deoarece a fost necesară realizarea unei noi licitaţii. În urma acesteia, lucrările au fost atribuite unui nou constructor, reprezentat de asocierea italiană Astaldi Spa – Astalrom SA.

Piaţa Charles de Gaulle, şantier din când în când

Un alt şantier cu probleme din 2014 a fost cel deschis în Piaţa Charles de Gaulle din Capitală. Aici, la începutul lunii iulie au început lucrări de reabilitare şi de modernizare, executate de firma Tehnologica Radion.

În cadrul acestora a fost scoasă piatra cubică peste care în 2010 a fost turnat un strat subţire de asfalt, o parte a bordurilor au fost înlocuite, în timp ce străduţele din apropierea sensului giratoriu au fost asfaltate.

image

Din cauza insolvenţei firmei Tehnologica Radion şantierul a rămas blocat o bună perioadă, iar termenul de finalizare al lucrărilor a fost amânat. Cei care păzeau şantierul povesteau în septembrie că muncitorii vin doar din când în când să lucreze aici pentru că firma desemnată să execute lucrările nu mai avea reusersele necesare.

„Acum, şantierul este gol pentru că muncitorii fac cu schimbul, ieri au lucrat aici (n.r. – Piaţa Charles de Gaulle), astăzi am înţeles că ar fi în Pantelimon, unde mai au o lucrare. Se împart cum pot“, spunea atunci paznicul şantierului. Şi pe şoseaua Iancului a fost deschis un şantier, iar cei care locuiesc în apropiere se plângeau că lucrările blochează toată zona.

Calea Victoriei, coşmarul din centrul oraşului

După mai bine de nouă luni, lucrările de modernizarea şi reabilitare de pe Calea Victoriei, una dintre cele mai cunoscute artere din Capitală, s-au încheiat spre sfârşitul anului trecut. Iniţial, acestea ar fi trebuit să fie gata la începutul lunii august, dar insolvenţa firmei care s-a ocupat de execuţia lucrărilor – Tehnologica Radio - a amânat termenul.

calea victoriei foto david muntean

Lucrările care au fost efectuate pe Calea Victoriei au vizat, printre altele, şi diminuarea capacacităţii de circulaţie pentru maşini, în acest moment circulându-se pe două benzi. De asemenea, pe partea stângă au fost amenajate piste pentru biciclişti, dându-le posibilitatea celor care circulă pe două roţi să o facă pe două sensuri, deoarece noile piste de pe Calea Victoriei au câte o bandă de mers pe sens.

Pasajul Piaţa Presei blochează traficul rutier

Chiar lângă Casa Presei Libere va fi construit până în primăvara acestui an un pasaj subteran. Şantierul deschis aici a fost un adevărat coşmar pentru şoferi anul trecut.

Pasajul este amplasat la intersecţia a patru artere cu trafic intens: Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Şoseaua Kiseleff, Bulevardul Mărăşti şi Bulevardul Poiligrafiei. Potrivit primarului general al Capitalei, această intersecţie este traversată în fiecare oră de aproximativ 12.000 de autoturisme, înregistrându-se o circulaţie greoaie, cu numeroase ambuteiaje.

pasaj piata presei

Pasajul subteran Piaţa Presei Libere ar trebui să fie gata în primăvara anului 2015, urmând ca după finalizarea lucrărilor să aibă două benzi de circulaţie, bifurcându-se astfel: pasaj cu două benzi de circulaţie spre Şoseaua Kiseleff şi o ramură cu o bandă de circulaţie lărgită spre Bulevardul Mărăşti.

Cu tot cu rampe, pasajul subteran va avea o lungime de circa 700 de metri. În total, costurile pasajului se ridică la aproximativ 60 de milioane de lei, fără TVA. De asemenea, pe marile bulevarde au fost deschise şantiere pentru schimbarea reţelelor edilitare.

Pe aceeaşi temă:

Bucureşti, vara şantierelor. Care sunt lucrările de infrastructură ce îngreunează traficul din Capitală

VIDEO Cum o să arate Pasajul Piaţa Presei Libere, singurul din Bucureşti cu bifurcaţie subterană, după finalizarea lucrărilor

București

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite