Cum au ajuns să fie ciuruite şinele de tramvai din Bucureşti. Sindicaliştii: „N-au fost electrozi pentru reparaţii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tramvaiele circulă pe şine găurite FOTO Arhivă
Tramvaiele circulă pe şine găurite FOTO Arhivă

Situaţia în care se află Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) este critică, după cum au anunţat în nenumărate rânduri sindicaliştii. Cea mai gravă problemă a regiei este lipsa banilor care a condus şi la distrugerea şinelor de tramvai. „Adevărul“ vă prezintă astăzi cum au ajuns şinele pe care circulă tramvaiele să fie pline de găuri care rămân săptămâni la rând nereparate.

RATB se află într-o situaţia critică şi principalul motiv, susţin sindicaliştii, este subfinanţarea regiei. Din cauza lipsei banilor, şinele pe care circulă tramvaiele au ajuns într-o situaţie gravă, fiind rupte în sute de zone la nivelul întregului Bucureşti.  Reprezentanţii RATB au explicat, pentru „Adevărul“, că în acest moment la nivelul întregii reţele de tramvai, în lungime de 329 de kilometri cale simplă, sunt înregistrate 950 de rupturi de şină. 

„Precizăm că aceste deficienţe ale şinei nu pun în pericol circulaţia tramvaielor, iar zonele respective sunt atent monitorizate de echipele Secţiei Linii“, au ţinut să precizeze reprezentanţii RATB. Cu toate acestea, sindicaliştii sunt de altă părere şi susţin că unele rupturi sunt destul de grave şi în momentul în care tramvaiul trece peste o asemenea frântură de şină, vatmanul trebuie să circule cu maximă prudenţă pentru că tramvaiul „cade“ uşor, iar călătorii sunt zdruncinaţi serios. 

Sindicaliştii: „N-au mai fost electrozi pentru reparaţii“

Vasile Petrariu, preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), a explicat cum s-a ajuns la o asemenea degradare a şinelor de tramvai din Capitală. „N-au mai fost electrozi pentru reparaţii, pentru că procedura de achiziţie este greoaie“, a precizat directorul. În replică, reprezentanţii RATB au spus că în prezent contractul de achiziţie a electrozilor de sudură este finalizat, iar remedierea deficienţelor la calea de rulare pentru tramvaie a fost deja demarată.

Anul trecut, pentru întreţinerea căii de rulare a tramvaielor, RATB a cumpărat materiale în valoare de 837.773 de lei, printre care electrozi şi sârmă de sudură de diferite tipuri, oxigen sau split.

sina tramvai

„Menţionăm că aproximativ 90% dintre aceste rupturi sunt pe traseele nemodernizate, care au o soluţie constructivă învechită (şină tip oţel roşu înglobată în dale de beton), cu materiale care nu s-au mai fabricat după anul 2000. Având în vedere acest aspect, RATB a stabilit, împreună cu Primăria Municipiului Bucureşti, un program de modernizare a căii de rulare a tramvaielor pe aceste trasee“, au mai spus reprezentanţii regiei.

Nu sunt bani de reparaţii

O altă problemă cu care se confruntă regia, spun sindicaliştii, ţine de faptul că nu sunt bani pentru reparaţia mijloacelor de transport în comun. De cele mai multe ori, conducătorii sunt foarte stresaţi pentru că nu sunt bani pentru achiziţionarea unor piese esenţiale pentru buna desfăşurare a curselor, după cum mai povestesc sindicaliştii. 

„În ceea ce priveşte evidenţa mijloacelor de transport, vă informăm că regia dispune de un parc inventar format din 1.000 de autobuze, 483 de tramvaie şi 297 de troleibuze. Parcul programat de vehicule (planificat) este alcătuit din 696 autobuze, 270 de tramvaie şi 179 troleibuze. Din cauza defecţiunilor tehnice sau estetice (apărute în urma actelor de vandalism), o parte dintre acestea se află în reparaţie şi nu pot fi trimise în traseu. Astfel, în prezent, parcul circulant este format din 670 de autobuze, 250 de tramvaie şi 172 de troleibuze“, precizează reprezentanţii RATB.

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite